W ostatnich dniach trzy suwnice STS były montowane i obecnie stoją już na swoim miejscu. Jest to najnowocześniejszy tego typu sprzęt w Europie. – Kolejne dwie suwnice mają przypłynąć za miesiąc. Prawdopodobnie w listopadzie rozpoczną się pierwsze przeładunki na nowym nabrzeżu T2 – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” Katarzyna Ząbkiewicz rzeczniczka prasowa DCT Gdańsk.
– Trzy suwnice STS przypłynęły już w maju w częściach, potem były montowane na placu budowy, a w ciągu ostatnich dni posadawiane na szynach przy nabrzeżu. Kolejne dwie suwnice mają przypłynąć za miesiąc. I tak jak poprzednie, najpierw będą montowane na placu, a potem transportowane na szyny przy nabrzeżu. Łącznie przy nabrzeżu T2 będzie 5 najnowocześniejszych w Europie suwnic STS – mówi Katarzyna Ząbkiewicz.
Obecnie stopień zaawansowania inwestycji T2 wynosi ok. 85%. – W okresie sierpnia/września br. zostaną zakończone prace związane z infrastrukturą terminalu. Należy pamiętać, że tak duży projekt wymaga stopniowego oddawania pewnych elementów do eksploatacji. Pod koniec 2016 r. terminal T2 będzie gotowy, aby w pełni wkroczyć w swój tok operacyjny. Prawdopodobnie w listopadzie rozpoczną się pierwsze przeładunki – informuje DCT Gdańsk.
Inwestycja zaczęła się wiosną ubiegłego roku i już w tym roku ma doczekać swojego finału. Obecnie zdolność przeładunkowa terminalu DCT Gdańsk wynosi 1,5 mln TEU rocznie. Zakończenie pierwszej fazy rozbudowy zwiększy ja dwukrotnie, do 3 mln TEU rocznie. Sprawi to, że największy terminal kontenerowy w Polsce będzie miał jeszcze większe szanse w konkurowaniu z innymi dużymi terminalami na Bałtyku.
Projektantem i generalnym wykonawcą nowego głębokowodnego nabrzeża DCT Gdańsk jest N.V. BESIX, spółka należąca do grupy BESIX, która działa na terenie Europy, Północnej i Centralnej Afryki, Bliskiego Wschodu, Środkowej Azji i Australii. Wśród największych inwestycji Grupy jest m.in. rozbudowa belgijskiego Portu Zeebrügge, portu Ras Laffan w Katarze, budowa nabrzeża i pogłębianie portu Sohar w Omanie czy wybudowanie nowych ścian nabrzeża i pogłębienie Port Amazone Rotterdam w Holandii. W realizację projektu jest zaangażowana firma Keller Polska.
Więcej na temat rozbudowy terminalu DCT Gdańsk znajdziesz tu:
DCT Gdańsk w tym roku podwaja możliwości. Chce też przyciągnąć nowych klientów
Do DCT Gdańsk płyną nowe suwnice. Terminal T2 na finiszu
Kontenery idą w górę w DCT Gdańsk. Czy 2016 rok będzie rekordowy?