Jeden z największych graczy na globalnym rynku żeglugi morskiej i przewozów intermodalnych wchodzi na rynek kolejowych przewozów pasażerskich. MSC, bo o nim mowa, przejmuje 50% udziałów w spółce Italo, znanej z pociągów dużych prędkości na rynku włoskim.
Zarejestrowany w Szwajcarii armator Mediterranean Shipping Company (MSC) ogłosił zawarcie wiążącej umowy nabycia 50% udziałów w Italo, włoskim przewoźniku kolejowym obsługującym połączenia dużej prędkości, od spółki Global Infrastructure Partners, która nadal będzie posiadała część akcji. Część udziałów nadal będzie należała do podmiotów wchodzących w skład grupy kapitałowej Allianz, w tym Allianz Capital Partners, a także innych udziałowców. Wartość transakcji nie została podana do publicznej wiadomości.
– Ta transakcja jest świadectwem naszej wieloletniej obecności we Włoszech i wsparcia dla włoskiego systemu kolei dużych prędkości. Wpisuje się także w nasz cel, jakim jest rozwój zrównoważonego transportu, zarówno w przewozach towarowych, jak i pasażerskich. Koresponduje to również z projektami w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, których celem jest rozszerzenie sieci połączeń dużych prędkości o relacje do obszarów, w których nie są one obecnie dostępne. Głęboko wierzymy w potencjał Italo w zakresie dalszego rozwoju połączeń kolejowych we Włoszech, mając na uwadze także włoski rynek turystyczny – mówi cytowany w komunikacie prasowym Diego Aponte, CEO w MSC.
Satysfakcję z zawarcia umowy wyraził również Bayo Ogunlesi, dyrektor generalny Global Infrastructure Partners. – Cieszymy się z możliwości współpracy z MSC w kontekście wsparcia dalszego rozwoju Italo. Kolej dużych prędkości ma kluczowe znaczenie w zapewnieniu zeroemisyjności transportu w ujęciu netto – mówi Bayo Ogunlesi. Jak wskazuje MSC, podpisanie wiążącej umowy nie jest równoznaczne z formalną finalizacją transakcji – przed ostatecznym objęciem udziałów muszą zostać zrealizowane standardowe w takich przypadkach procesy administracyjno-prawne.
Italo (dawniej Nuovo Trasporto Viaggiatori) to pierwszy w Unii Europejskiej prywatny przewoźnik kolejowy obsługujący połączenia dużych prędkości. Przewoźnik realizuje działalność operacyjną od 2012 roku, łącząc obecnie 51 włoskich miast i przewożąc ponad 20 milionów pasażerów rocznie. Spółka posiada obecnie 51 pociągów – 25 jednostek AGV o maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 360 km/h oraz 26 sztuk Pendolino w wariancie zbliżonym do eksploatowanych w Polsce przez PKP Intercity jednostek ED250. Co ciekawe, do 2015 roku 20% akcji w Italo posiadały francuskie koleje państwowe SNCF.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.