Partner serwisu
Biznes i przemysł

Zakończono modernizację falochronu zachodniego w Mrzeżynie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
12-06-2023
Źródło:
Rynek Infrastruktury/Urząd Morski w Szczecinie

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Zakończono modernizację falochronu zachodniego w Mrzeżynie
fot. JDavid, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Urząd Morski w Szczecinie poinformował o zakończeniu prac w ramach projektu modernizacji falochronu zachodniego w Mrzeżynie, popularnej nadmorskiej miejscowości letniskowej w gminie Trzebiatów u ujścia rzeki Regi. W Mrzeżynie znajduje się mały port morski, obsługujący jachty i statki rybackie, i to właśnie z myślą o nim zrealizowano inwestycję.

W ramach przebudowy falochronu zachodniego dokonano podniesienia jego rzędnej do rekomendowanych na bazie analizy warunków falowych wysokości, zrealizowano remont nadbudowy i parapetu, wykonano uszczelnienie w postaci palisady ze stalowych ścianek szczelnych i pali stalowych, uzupełniono narzut kamienny od strony zewnętrznej, zrealizowano nową instalację elektryczną, zasilającą światło nawigacyjne oraz oświetlenie falochronu, a także zabudowano barierki ochronne wzdłuż krawędzi falochronu, od strony kanału portowego. Wykonano również kierownicę dla jednostek pływających (konstrukcja hydrotechniczna, ukierunkowująca ruch statków), wyposażoną w odpowiednie oświetlenie nawigacyjne, od strony kanału. Na odcinku głowicowym obiekt wyposażono w pachoły cumownicze o nośności 15 ton i belki odbojowe.

Podstawowe parametry falochronu nie uległy zmianie. Jego długość wynosi 316 metrów, natomiast oddany do użytku w kwietniu ubiegłego roku falochron wschodni mierzy 138,5 metra. Prace budowlane związane z przebudową obydwu falochronów wykonała spółka PHU Hydrobud z Ustronia Morskiego. Ich łączna wartość wyniosła 26 mln zł, przy czym ponad połowa (a dokładnie 17 mln zł) przypadła na falochron zachodni.

Inwestycja w Mrzeżynie jest realizowana w ramach większego projektu unijnego, który obejmuje inwestycje infrastrukturalne poprawiające dostęp do kilku małych portów morskich. Oprócz prac w Mrzeżynie projekt uwzględnia również przebudowę dwóch rybackich nabrzeży postojowych i realizację prac czerpalnych w Trzebieżu, przebudowę nabrzeży w Lubinie oraz rozbudowę pomostu rybackiego w Niechorzu. Łączny budżet opiewa na 45,5 mln zł, a zakończenie realizacji wszystkich prac ma nastąpić w trzecim kwartale bieżącego roku. Obecnie prace toczą się już tylko w Lubinie.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Mikołaj Kobryński 11 sierpnia 2023

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk: Wojciech Makieła nowym wiceprezesem

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Mikołaj Kobryński 06 sierpnia 2023

Zobacz również:

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Grzegorz Rekiel 27 sierpnia 2023

Szczecin i Świnoujście: 18,1 mln ton ładunków w pierwszym półroczu

Intermodal i logistyka

NIK o dużych problemach małych portów morskich

Intermodal i logistyka

NIK o dużych problemach małych portów morskich

Mikołaj Kobryński 02 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk przygotowuje się na dużo większe wolumeny zboża

Mikołaj Kobryński 11 sierpnia 2023

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk: Wojciech Makieła nowym wiceprezesem

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Mikołaj Kobryński 06 sierpnia 2023

Zobacz również:

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Grzegorz Rekiel 27 sierpnia 2023

Szczecin i Świnoujście: 18,1 mln ton ładunków w pierwszym półroczu

Intermodal i logistyka

NIK o dużych problemach małych portów morskich

Intermodal i logistyka

NIK o dużych problemach małych portów morskich

Mikołaj Kobryński 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5