Rynek Infrastruktury
Do pierwszego etapu postępowania przetargowego zostało dopuszczonych 22 oferentów, do kolejnego etapu zastało zakwalifikowanych 20 wykonawców.
Najniższą ofertę złożyła firma Skanska na kwotę ponad 107 mln zł brutto. Najwyższą ofertę na kwotę 174 mln brutto złożyło M-Silnice. Inwestor na realizację zadania przeznaczył ponad 145 mln brutto. Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym oraz zdeklarowanego terminu wykonania.
Pozostałe firmy, które złożyły oferty to konsorcjum Mosty-Łódź i Jarpol (160,182 mln zł), konsorcjum Max Bogl (141,304 mln zł), konsorcjum Bilfinger Infrastructure i Pol-Dróg Piła (135,824 mln zł), konsorcjum Bunte Polska i Johann Bunte (143,305 mln zł), konsorcjum Pol-Aqua i Dragados (140,043 mln zł), konsorcjum Berger Bau (129,761 mln zł), Strabag (128,813 mln zł), Intercor (148,602 mln zł), konsorcjum Rubau Polska, Erbud i Construcciones Rubau (132,782 mln zł), Budimex (122,972 mln zł), konsorcjum Eurovia (136,592 mln zł), Mostostal Warszawa (136,026 mln zł), konsorcjum Colas i Inzinierskie Stavby (130,828 mln zł) oraz mota-Engil (134,953 mln zł).
Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej od węzła Poznań Rokietnica do węzła Poznań Tarnowo Podgórne. Termin realizacji to 18 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji wlicza się również okresy zimowe. Pożądany termin realizacji wynosi 14 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej 2 jezdnie po dwa pasy ruchu+ pasy awaryjne na długości ok. 5,3 km, węzła „Poznań Kiekrz” na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 184 w miejscowości Kobylnik, 4 obiektów inżynierskich. Powstaną również drogi dojazdowe i poprzeczne, zabezpieczenia akustycznie oraz oświetlenie drogowe.
Do zadań wykonawcy będzie należała przebudowa i usunięcie kolizji urządzeń wodno- kanalizacyjnych, urządzeń melioracyjnych, urządzeń elektrycznych (napięcia: niskie, średnie), urządzeń telekomunikacyjnych oraz rurociągu naftowego „Przyjaźń”.
Przedsięwzięcie zakłada również remont nawierzchni drogi krajowej nr 11 na odcinku o długości ok. 1,8 km oraz prace na dojeździe do Zachodniej Obwodnicy miasta Poznania (węzeł Złotkowo) obejmujący wykonanie frezowania warstwy ścieralnej i ułożenie warstwy wiążącej i ścieralnej.
Ponad 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S11 pomiędzy węzłami Poznań Rokietnica i Poznań Tarnowo Podgórne spina oddane już wcześniej do ruchu fragmenty Zachodniej Obwodnicy Poznania.
Prace budowlane rozpoczną się natychmiast po podpisaniu umowy, tak by ostatni fragment obwodnicy Poznania był przejezdny jeszcze przed wakacjami 2014 roku. Na budowę całego odcinka Wykonawca będzie miał 18 miesięcy.