fot. Google MapsStary wiadukt na ul. Warszawskiej, Siedlce
Siedlce prowadzą przetarg na zaprojektowanie i budowę nowego wiaduktu drogowego na ul. Warszawskiej. Obecny obiekt, który powstał w 1954 roku, jest w coraz gorszym stanie. Budową nowego obiektu zainteresowanych jest aż osiem firm.
Przedmiotem zamówienia ma być rozbiórka i budowa zupełnie nowego wiaduktu na ul. Warszawskiej. Zamówienie ogłoszono w formule zaprojektuj i wybuduj. Wykonawca przygotuje dokumentację projektową, opracuje geotechniczne warunki posadowienia obiektu budowlanego, materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń i projekt wykonawczy. Na podstawie tych dokumentów przystąpi do robót budowlanych.
Do przetargu zgłosiło się osiem firm. Zamawiający przygotował na zamówienie 33,23 mln zł. Najtańszą ofertę złożył Domost z Małkini Górnej na kwotę 30,75 mln zł. Nieco droższe oferty złożyli konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KBI i Skabud Infrastruktura z kwotą 33,1 mln zł oraz konsorcjum Polimex Infrastruktura z firmą Polimex Mostostal z kwotą 33,2 mln zł. Kolejno oferty –przekraczające już budżet zamawiającego –złożyli także Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Diag-Most (34,5 mln zł), Intop Warszawa (34,7 mln zł), Primost Południe (34,8 mln zł), Strabag (38,4 mln zł) oraz Nowak-Mosty (55,9 mln zł). Wszyscy zadeklarowali 5 lat gwarancji na roboty. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz wydłużenia terminu gwarancji na roboty (40 proc.).
Obiekt, którego dotyczy przetarg, znajduje się nad torami dwóch linii kolejowych Warszawa – Terespol oraz Sokołów Podlaski – Siedlce. Z ekspertyz miasta wynika, że wiadukt musi zostać rozebrany w całości, gdyż problemem jest coraz bardziej postępująca korozja żelbetowej konstrukcji.
Nowy wiadukt będzie szerszy i nieco wyższy od dotychczasowego. Konstrukcja obiektu zostanie wykonana w technologii belkowej zespolonej lub żelbetowej płytowej. Minimalna grubość płyty pomostu powinna wynosić 24 cm. Długość wiaduktu określono na ok. 65 metrów. Wykorzystane zostaną obecnie posadowione między torami pale, na których posadowiona zostanie konstrukcja przyszłego obiektu. Dostosowana zostanie ponadto niweleta dróg dojazdowych. Zamawiający zaznacza, że projektanci mają dostosować obiekt pod względem architektonicznym do otaczającej zabudowy, wkomponowując w otaczający krajobraz i w sposób współgrający z nim.
Miasto chce, aby poza jezdnią, na wiadukcie znalazły się także po obu stronach chodniki dla pieszych o szerokości min. 1,80 m oraz ścieżki rowerowe o szerokości min 1,50 m. Zamawiający wymaga ponadto, aby na oddzielenie ruchu pieszych i rowerów od ruchu samochodowego zostało zaprojektowane za pomocą barier.
Realizację przedsięwzięcia wstępnie zaplanowano w okresie od stycznia 2025 r. do października 2026 roku. Szacowana wartość inwestycji to 27 mln zł netto. Projekt będzie starał się o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.