Podmiot, który złożył najniższą ofertę, zobowiązał się wykonać zadanie w terminie wynoszącym 15 miesięcy.
Wśród oferentów znalazły się także konsorcjum Pol-Aqua i Dragados (759 mln 353 tys. 716,38 zł, 15 miesięcy), Radko (794 mln 40 tys. 915,32 zł, 15 miesięcy), konsorcjum Hydrobudowa Polska, Aprivia i PBG – 779 mln 497 tys. 38,22 zł, 15 miesięcy), Budimex (765 mln 688 tys. 353,54 zł, 15 miesięcy i 27 dni) oraz konsorcjum Polimeksu i Doprostav (684 mlnn 730 tys. 33 zł, 15 miesięcy). W przetargu oferty złożyły także podmioty z Chorwacji - Konstruktor-Inženjering (692 mln 879 tys. 123,43 zł, 15 miesięcy) oraz Turcji - Mapa (718 mln 961 tys. 57,45, 15 miesięcy).
Zamawiający miał zamiar przeznaczyć na inwestycję 1 mld 270 mln zł.
Odcinek, na który oddział GDDKiA w Krakowie zorganizował ponowny przetarg, ma 20,8 km długości. Do niedawna inwestycję realizowało polsko-macedońskie konsorcjum NDI SA i SB Granit SA. Umowa z tym podmiotem została podpisana 5 lutego 2010 r. Pierwotny termin zakładał wykonanie zlecenia w ciągu 24 miesięcy (w grudniu 2011 – styczniu 2012 r.). Wkrótce jednal pojawiły się tarca pomiędzy GDDKiA i wykonawcą. Konsorcjum twierdziło, że nie dostało wynagrodzenia za wykonane prace zgodnie z wymogami umowy. Według informacji przedstawionych przez NDI, chodziło o kilkadziesiąt milionów złotych. W lutym 2011 r. GDDKiA wypowiedziała umowę z wykonawcą ze względu na opóźnienia w realizacji prac, ogłaszając nowy przetarg na dokończenie budowy wspomnianego odcinka A4.
Konsorcjum NDI - SB Granit zaoferowało w pierwszym przetargu kwotę 622 mln 501 tys. 701,12 zł (z czego do momentu opuszczenia placu budowy wykonało roboty za ok. 92,8 mln zł).
W szczególności zakres robót budowlanych obejmuje: kontynuację budowy odcinka autostrady o długości ok. 21 km o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A, kontynuację budowy bezkolizyjnego węzła autostradowego „Wierzchosławice” w km 498+870,53, kontynuację budowy obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty drogowe i autostradowe), kontynuację budowy przekładek urządzeń obcych oraz budowy infrastruktury technicznej powiązanej z funkcjonowaniem autostrady, kontynuację budowy Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP I Mokrzyska, km 480+100 oraz MOP I Bagno km 480+800.
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie nie dłuższym niż 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót , w tym: odcinek I - 5 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, odcinek II - 7 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, odcinek III – nie dłużej niż 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do czasu realizacji wlicza się również okresy zimowe.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie następujące kryteria: cena - 70%, termin wykonania - 30%.