Partner serwisu
Drogi i autostrady

A4 Brzesko - Wierzchosławice: Najtańsza oferta za 614,6 mln zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mg

Data publikacji:
19-08-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
A4 Brzesko - Wierzchosławice: Najtańsza oferta za 614,6 mln zł
Fot. Rynek Infrastruktury
Otwarto oferty na dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku Brzesko – Wierzchosławice. Najtańszą z nich złożyło konsorcjum firm Strabag, Heilit+Woerner, Poldim i IMB. Opiewa ona na 614 mln 761 tys. 987,67 zł. Wśród oferentów znalazły się m.in. podmioty z Turcji i Chorwacji.

Podmiot, który złożył najniższą ofertę, zobowiązał się wykonać zadanie w terminie wynoszącym 15 miesięcy.

 

Wśród oferentów znalazły się także konsorcjum Pol-Aqua i Dragados (759 mln 353 tys. 716,38 zł, 15 miesięcy), Radko (794 mln 40 tys. 915,32 zł, 15 miesięcy), konsorcjum Hydrobudowa Polska, Aprivia i PBG – 779 mln 497 tys. 38,22 zł, 15 miesięcy), Budimex (765 mln 688 tys. 353,54 zł, 15 miesięcy i 27 dni) oraz konsorcjum Polimeksu i Doprostav (684 mlnn 730 tys. 33 zł, 15 miesięcy). W przetargu oferty złożyły także podmioty z Chorwacji  - Konstruktor-Inženjering (692 mln 879 tys. 123,43 zł, 15 miesięcy) oraz Turcji  - Mapa (718 mln 961 tys. 57,45, 15 miesięcy).

 

Zamawiający miał zamiar przeznaczyć na inwestycję 1 mld 270 mln zł.

 

Odcinek, na który oddział GDDKiA w Krakowie zorganizował ponowny przetarg, ma 20,8 km długości. Do niedawna inwestycję realizowało polsko-macedońskie konsorcjum NDI SA i SB Granit SA. Umowa z tym podmiotem została podpisana 5 lutego 2010 r. Pierwotny termin zakładał wykonanie zlecenia w ciągu 24 miesięcy (w grudniu 2011 – styczniu 2012 r.).  Wkrótce jednal pojawiły się tarca pomiędzy GDDKiA i wykonawcą. Konsorcjum twierdziło, że nie dostało wynagrodzenia za wykonane prace zgodnie z wymogami umowy. Według informacji przedstawionych przez NDI, chodziło o kilkadziesiąt milionów złotych. W lutym 2011 r. GDDKiA wypowiedziała umowę z wykonawcą ze względu na opóźnienia w realizacji prac, ogłaszając nowy przetarg na dokończenie budowy wspomnianego odcinka A4.

 

Konsorcjum NDI - SB Granit zaoferowało w pierwszym przetargu kwotę 622 mln 501 tys. 701,12 zł (z czego do momentu opuszczenia placu budowy wykonało roboty za ok. 92,8 mln zł).

 

W szczególności zakres robót budowlanych obejmuje: kontynuację budowy odcinka autostrady o długości ok. 21 km o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A, kontynuację budowy bezkolizyjnego węzła autostradowego „Wierzchosławice” w km 498+870,53,  kontynuację budowy obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty drogowe i autostradowe), kontynuację budowy przekładek urządzeń obcych oraz budowy infrastruktury technicznej powiązanej z funkcjonowaniem autostrady,  kontynuację budowy Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP I Mokrzyska, km 480+100 oraz MOP I Bagno km 480+800.

Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie nie dłuższym niż 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót , w tym: odcinek I - 5 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, odcinek II - 7 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, odcinek III – nie dłużej niż 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do czasu realizacji wlicza się również okresy zimowe.

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie następujące kryteria: cena - 70%, termin wykonania - 30%.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

Drogi i autostrady

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

ep. 02 września 2023

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Biznes i przemysł

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Redakcja 02 września 2023

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

Drogi i autostrady

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

ep. 02 września 2023

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Biznes i przemysł

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Redakcja 02 września 2023

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5