W maju przyszłego roku należy spodziewać się kontraktowego zakończenia prac na budowie autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia. Na 41-kilometrowym odcinku prace systematycznie postępują.
GDDKiA informuje, że główne prace drogowe, jakie są wykonywane obejmują rozbiórkę nasypów przeciążeniowych, wykonywanie warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej. Ponadto, montowane są bariery ochronne i słupy oświetleniowe, powstają pasy technologiczne.
Stan prac na 20 października pokazuje, że na 41 km autostrady wykonano już 100% górnej warstwy nasypu, a na 40 km 99% warstwy stabilizowanej cementem. Podbudowa z kruszywa została ułożona w 95% na 39 km trasy, natomiast na 37 km powstało 90% podbudowy z betonu asfaltowego. Warstwa wiążąca znajduje się na 88% trasy, a ścieralna na 11 km, co daje 27% budowanej autostrady.
Do tej pory upłynęło prawie 67% czasu od początku trwania kontraktu i niemal 66% od rozpoczęcia faktycznych robót. Umowę podpisano 16 września 2014 roku, a plac budowy przekazano wykonawcy 30 września. Termin zakończenia inwestycji to połowa maja 2016 roku.
Inwestycję realizuje konsorcjum Budimex i Strabag za niemal 719,5 mln zł. Wykonawca kontynuuje prace po poprzednim konsorcjum – Polimeksu-Mostostalu i Doprastavu, które w połowie stycznia 2014 roku wypowiedziało umowę z GDDKiA na to zadanie.