Partner serwisu
Drogi i autostrady

A4: To wykonawca odstąpił od umowy. GDDKiA wprowadza w błąd

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
A4: To wykonawca odstąpił od umowy. GDDKiA wprowadza w błąd
fot. GDDKiA
Konsorcjum budujące autostradę A4 jako pierwsze odstąpiło od umowy z GDDKiA – tak informują firmy wchodzące w jego skład. Dopiero dzień później Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o zerwaniu umowy ze swojej strony. Konsorcjum oskarża GDDKiA o wprowadzanie opinii publicznej w błąd.

Autostradę A4 na odcinku Tarnów-Dębica budowało konsorcjum Hydrobudowy, PBG, Aprivii i SIAC Construction. 24 lipca GDDKiA otrzymała od firm powiadomienie o odstąpieniu przez wykonawcę od umowy, a dzień później to Generalna Dyrekcja informowała o zerwaniu kontraktu.

 

– Działania GDDKiA są dla konsorcjum niezrozumiałe. Co więcej wprowadzają w błąd opinię publiczną sugerując, że GDDKiA odstępuje od umowy, od której wcześniej już odstąpiło konsorcjum. Pismo z oświadczeniem członków zostało złożone w siedzibie GDDKiA oddział w Rzeszowie już we wtorek 24 lipca – wyjaśnia Rynkowi Infrastruktury Dawid Korszeń, rzecznik prasowy SIAC Construction, członka konsorcjum.


Jak wyjaśnia Hydrobudowa w komunikacie, według konsorcjum GDDKiA nie wywiązywała się należycie ze swoich zobowiązań wynikających z zawartego kontraktu, a skala i stopień naruszeń były istotne. Do uchybień zamawiającego zalicza się zaniżanie wynagrodzenia należnego wykonawcy, nieprawidłowe przygotowanie dokumentacji, opóźnienia w przekazaniu placu budowy oraz odrzucanie przez inżyniera kontraktu merytorycznie uzasadnionych roszczeń wykonawcy.


Hydrobudowa zarzuca, że mimo przedstawienia przez wykonawcę kilkudziesięciu roszczeń wynikających z nieprawidłowego przygotowania dokumentacji projektowej, zamawiający nie zgodził się ani na wydłużenie czasu realizacji kontraktu, ani na pokrycie dodatkowych kosztów. Konsorcjum przypomina, że warunku kontraktu wyraźnie określają, że nieścisłości lub rozbieżności w projekcie rodzą odpowiedzialność po stronie zamawiającego.


Co więcej, konsorcjum oskarża GDDKiA o czasowe pozbawianie wykonawcy dostępu do placu budowy oraz nieprawidłowe przygotowanie placu budowy. Wobec uznania takiej sytuacji za niedopuszczalną, firmy uznały, że jest to zasadna podstawa do odstąpienia od kontraktu. Konsorcjum zamierza też domagać się zapłaty kwoty wynikającej z tytułu wykonanej dotychczas pracy.

 

Umowa na budowę odcinka autostrady A4 z Tarnowa do Dębicy została podpisana 7 lipca 2010 roku. Przejęcie placu budowy nastąpiło miesiąc później. Według kontraktu roboty powinny zostać zakończone 5 sierpnia tego roku, lecz sytuacja firm wykonawczych i spory z GDDKiA znacznie wydłużą termin realizacji inwestycji.


W ramach kontraktu miał powstać odcinek autostrady A4 o długości 34,7 km, węzły Dębica-Żyraków i Dębica-Pustynia, drogi dojazdowe, przepusty drogowe, 13 wiaduktów drogowych, 9 autostradowych, 5 mostów autostradowych, 1350-metrowa estakada, dwa przejścia dla zwierząt i jedno dla pieszych. Budowa autostrady A4 na odcinku Tarnów-Dębica na mocy kontraktu podpisanego z konsorcjum firm z grupy PBG i SIAC Construction miała pochłonąć 1 mld 750 mln zł.

 

Jak wyjaśnia rzecznik SIAC Construction, firmy wchodzące w skład konsorcjum chcą doprowadzić do zakończenia projektu budowy odcinka autostrady A4. – Zależy to tylko od dobrej woli GDDKiA i przystąpieniu przez nią do negocjacji. Chcemy rozmawiać z GDDKiA w celu znalezienia rozwiązania, które pozwoli dokończyć wybudowanie autostrady A4 na odcinku Tarnów-Dębica w jak najkrótszym czasie. Jesteśmy stale obecni na tej budowie, dzięki czemu posiadamy niezbędną wiedzę, ludzi oraz sprzęt potrzebny do szybkiego, ponownego rozpoczęcia prac na tym odcinku – tłumaczy Dawid Korszeń.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Biznes i przemysł

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Elżbieta Pałys 28 sierpnia 2023

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

LOT nie jest na sprzedaż i powalczy o miliard złotych zysku w 2023 r.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Biznes i przemysł

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Elżbieta Pałys 28 sierpnia 2023

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

LOT nie jest na sprzedaż i powalczy o miliard złotych zysku w 2023 r.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5