W poniedziałek 21 lipca ruszą prace związane z remontem nawierzchni na węźle autostraady A2 Poznań Luboń. Dzień później drogowcy rozpoczną także prace na węźle Torzym. Będą zmiany w organizacji ruchu.
Prace będą polegały na wymianie warstwy bitumicznej nawierzchni. Jak zapowiada spółka Autostrada Wielkopolska, będą prowadzone etapami.
Węzeł Poznań LubońOd 21 lipca br. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu związana z wymianą nawierzchni na skrzyżowaniu autostrady A2 oraz drogi wojewódzkiej DW-430 relacji Poznań – Mosina. Wymiana nawierzchni rozpocznie się od skrzyżowania DW-430 w ciągu ulicy Armii Poznań z ulicą 3 Maja w Luboniu (po południowej stronie autostrady). Drogowcy będą wprowadzać zmiany w organizacji ruchu, prowadząc ruch odpowiednio po jezdni wschodniej a następnie jezdni zachodniej ulicy Armii Poznań.
fot. AWSA
Po około 2-3 dniach rozpocznie się zasadniczy etap remontu nawierzchni obejmujący zamknięcie jezdni wschodniej ul. Armii Poznań w Luboniu wraz z zamknięciem wszystkich łącznic (zarówno wjazdowych jak i zjazdowych) na Węźle Poznań Luboń. Objazdy na czas prac przy zamkniętych łącznicach prowadzone będą przez węzły Poznań Komorniki oraz Poznań Krzesiny.
Kierowcy chcący wjechać na autostradę A2 (zarówno w kierunku na Warszawę jak i na Świecko) będą korzystać z węzła Poznań Komorniki. Objazd do węzła Poznań Komorniki poprowadzony zostanie z drogi nr 430 ulicami Dębiecką (m. Luboń) – Unijną (m. Luboń) – Kościuszki (m. Luboń) – Serwisową (m. Poznań) – Opłotki (m. Poznań) – Głogowską (m. Poznań) – węzeł Poznań Komorniki.
Węzeł TorzymZ kolei 22 lipca ruszy remont na części węzła Torzym. Także i tu prace będą prowadzone etapami.
W pierwszym, na około dwa dni, zostanie zamknięta łącznica zjazdowa z A2 z kierunku Warszawy. Będzie wtedy obowiązywać objazd dla jadących z Warszawy do Torzymia i Sulęcina – kierowcy będą kierowani przez węzeł Jordanowo drogą krajową 92.
fot. AWSA
W drugim etapie remontowane będzie rondo, które łączy wyjazd z autostrady z drogą wojewódzką nr 138. Te prace potrwają dwa dni. W trakcie robót, w ciągu dnia, ruch pojazdów na rondzie będzie sterowany ręcznie. W godzinach wieczornych i nocnych możliwy będzie przejazd przez rondo, jednak kierowcy będą musieli zwracać uwagę na tymczasową organizację ruchu.
Spółka Autostrada Wielkopolska zastrzega, ze na czas realizacji będą miały wpływ warunki pogodowe.