Partner serwisu
Drogi i autostrady

Będzie audyt przejść dla pieszych na drogach krajowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
07-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA/RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Będzie audyt przejść dla pieszych na drogach krajowych
fot. GDDKiA
W 2018 roku, na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, wypadki z udziałem pieszych stanowiły 14 proc. wszystkich tego typu zdarzeń. Gdyby spojrzeć na ciężkość zdarzeń, jest jeszcze gorzej – piesi, którzy zginęli w wypadku drogowym, stanowili blisko 26 proc. wszystkich zabitych. Największy drogowy zarządca zidentyfikuje miejsca, w których bezpieczeństwo niechronionych użytkowników można poprawić.

Drogowa dyrekcja zapewnia, że jej pracownicy prowadzą cykliczne kontrole dróg krajowych, w tym przejść dla pieszych i analizują wypadkowość z udziałem pieszych. Wyniki kontroli pokazują, że dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa niechronionych uczestników konieczne są dodatkowe działania.

 
Jak poinformowano w komunikacie, w latach 2019–2020 zostanie wykonany audyt przejść dla pieszych. Mają go przeprowadzić audytorzy i inspektorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego zatrudnieni w GDDKiA.

Co będą sprawdzać

Szczególnej kontroli audytorów mają podlegać: prawidłowa lokalizacja i geometria przejścia, warunki widoczności na przejściu dla pieszych w dzień i w nocy, a także stan i prawidłowość oznakowania pionowego i poziomego.

Audytorzy będą się też przyglądać stanowi nawierzchni przejścia i przed przejściem, możliwość dojścia do przejść oraz stan tych miejsc, w których pieszy oczekuje na możliwość przejścia na drugą stronę.

Szczególnej uwadze będą także poddane sprawy związane z prawidłowym odwodnieniem oraz oświetleniem samego przejścia, jak również miejsc oczekiwania pieszego na przejście przez drogę oraz odcinków dojazdowych do przejścia dla pieszych.

– W pierwszym etapie przeprowadzimy audyt na tych przejściach, gdzie dochodzi do największej liczby wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych – informuje Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKiA. – Przeprowadziliśmy już weryfikację danych dotyczących wypadków i wytypowaliśmy odcinki dróg do kontroli szczegółowej. Audyt przejść na tych odcinkach przeprowadzimy do końca lipca, a do końca roku opracowany zostanie raport z I etapu – dodaje. Pozostałe przejścia mają być sprawdzone w 2020 roku.

Wnioski nie do szuflady

Wynikiem audytu, według informacji GDDKiA, ma być raport zawierający ranking przejść wraz z rekomendacją zmian mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Raport z kolei ma być podstawą podejmowania działań – pozwoli je uszeregować w kolejności od najbardziej pilnych, określi też jednolite zasady wyznaczania i budowy przejść dla pieszych.

Wyniki raportu zostaną również wykorzystane do stworzenia kompleksowego programu budowy chodników i ścieżek rowerowych w ciągu dróg krajowych – podaje GDDKiA.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CUPT przyznało środki na kampanię społeczną dla bezpieczeństwa ruchu drogowego

Drogi i autostrady

CUPT przyznało środki na kampanię społeczną dla bezpieczeństwa ruchu drogowego

Mikołaj Kobryński 03 sierpnia 2023

GDDKiA planuje wprowadzić dozowanie ruchu w aglomeracji warszawskiej

Drogi i autostrady

Niderlandy: Będzie 30 km/h w terenie zabudowanym? W Polsce bez zmian…

Drogi i autostrady

Osiągnięcie europejskich celów BRD do 2020 roku jest już niemożliwe

Drogi i autostrady

Dużo kolizji na warszawskim odcinku S8. GDDKiA chce działać

Drogi i autostrady

Zobacz również:

CUPT przyznało środki na kampanię społeczną dla bezpieczeństwa ruchu drogowego

Drogi i autostrady

CUPT przyznało środki na kampanię społeczną dla bezpieczeństwa ruchu drogowego

Mikołaj Kobryński 03 sierpnia 2023

GDDKiA planuje wprowadzić dozowanie ruchu w aglomeracji warszawskiej

Drogi i autostrady

Niderlandy: Będzie 30 km/h w terenie zabudowanym? W Polsce bez zmian…

Drogi i autostrady

Osiągnięcie europejskich celów BRD do 2020 roku jest już niemożliwe

Drogi i autostrady

Dużo kolizji na warszawskim odcinku S8. GDDKiA chce działać

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5