Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Bielsko-Biała bliżej opracowania projektu północnej śródmiejskiej obwodnicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
09-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bielsko-Biała bliżej opracowania projektu północnej śródmiejskiej obwodnicy
wiz. UM Bielsko-Biała
Bielsko-Biała ma już oferty firm zainteresowanych opracowaniem projektu dla północnej obwodnicy śródmieścia. Inwestycja ma w przyszłości usprawnić połączenia z drogami ekspresowymi S1 i S52. Koncepcja zakłada poprowadzenie trasy łączącej ulicę Warszawską z ulicą Krakowską. Inwestycja będzie prowadzona w dwóch etapach. Pierwszym będzie odcinek od ul. Wyzwolenia do ul. Krakowskiej.

Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej poszukuje firmy, która opracuje dokumentację projektową dla inwestycji polegającej na budowie nowej drogi, która połączy ul. Warszawską z ul. Krakowską. Obecnie drogowcy chcą stworzyć koncepcję dla poprowadzenia pierwszego odcinka od ul. Wyzwolenia do ul. Krakowskiej. Zadanie ma zostać zrealizowane w ramach projektu „Budowa Północnej Śródmiejskiej Obwodnicy Miasta Bielska-Białej”. Jak podkreślają urzędnicy, ze względu na koszty i ogólną sytuację w kraju inwestycja, szacowana na około pół miliarda złotych, będzie prowadzona dwuetapowo – pomiędzy ulicami Warszawską i Wyzwolenia oraz od Wyzwolenia do ulicy Krakowskiej.

Na zamówienie przygotowano 1,4 mln zł. Z sześciu ofert tylko jedna zmieściła się w zakładanym budżecie. Firma BM Budowa z Katowic zaoferowała, że opracuje dokumentację za 1,1 mln zł. Kolejne oferty były już dużo droższe. Firma DMK Inżynieria zaproponowała 1,7 mln zł, Sweco Polska zaproponowało 1,96 mln zł, tyle samo zaproponowało konsorcjum E&C i Protechnicon zaproponowało. Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem chce za prace 2,13 mln zł, zaś Projektanci z Krakowa – 3,5 mln zł. Wybór wykonawcy dokumentacji projektowej poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz kryterium doświadczenia potencjału kadrowego (40 proc.).

Do zadań wykonawcy będzie należało wykonanie pełnobranżowej i kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Firma wykona projekt budowlany, projekt wykonawczy, sporządzi operat wodnoprawny, przygotuje materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, wyceni działki przeznaczone do zajęcia pod inwestycję drogową, opracuje projekt organizacji ruchu i sporządzi materiały do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Zamawiający wymaga także od wykonawcy pełnienie nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi.

Z uwagi na fakt, że przetarg obejmuje opracowanie koncepcji, to rozwiązania projektowe zostaną uszczegółowione dopiero w projekcie budowlanym. Zamawiający wskazuje jedynie ogólne wymagania, jakie stawia przed inwestycją. Zaplanowano, że nowa droga o długości ok. 1 600 metrów będzie miała klasę G i przekrój jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu. Po obu stronach drogi ma się znaleźć chodnik dla pieszych oraz po jednej stronie ścieżka rowerowa na odcinku od ronda Piekarska do ul. Wapiennej. Z kolei na odcinku od ul. Wapiennej do ul. Krakowskiej infrastruktura pieszo-rowerowa ma się znajdować wyłącznie po jednej stronie.

Powstać ma nowe rondo, które połączy nową drogę z ul. Krakowską i Krzyżową. Ta ostatnia zostanie w dodatku rozbudowana na długości 600 metrów. Zaplanowano także przebudowę skrzyżowania łączącego ul. Krakowską z ul. Podgórną i ul. Grabową, ul. Wapienną. Firma projektowa zaproponuje ponadto budowę obiektów inżynieryjnych, zatok autobusowych, parkingów, odwodnienia, oświetlenia drogowego. W ramach inwestycji powstaną także nowe rozwiązania komunikacyjne zapewniające dojazd do instytucji i firm w sąsiedztwie nowej drogi oraz liczne zjazdy publiczne i indywidualne.

Na realizację zamówienia wskazano 440 dni, czyli prawie 15 miesięcy. Na prace projektowe przeznaczono 250 dni, czyli ponad 8 miesięcy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Dolnym Śląsku

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Dolnym Śląsku

Mikołaj Kobryński 09 lipca 2024

S1 na odcinku Kosztowy – Bielsko-Biała z dofinansowaniem UE

Drogi i autostrady

Dziesięć ofert na budowę ostatniego odcinka S1 Mysłowice-Bieruń

Drogi i autostrady

W końcu uda się zbudować obwodnicę Bierunia? Są oferty

Drogi i autostrady

S1: Obwodnica Węgierskiej Górki do „optymalizacji”. Koniec prac w 2022 r.

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Dolnym Śląsku

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Dolnym Śląsku

Mikołaj Kobryński 09 lipca 2024

S1 na odcinku Kosztowy – Bielsko-Biała z dofinansowaniem UE

Drogi i autostrady

Dziesięć ofert na budowę ostatniego odcinka S1 Mysłowice-Bieruń

Drogi i autostrady

W końcu uda się zbudować obwodnicę Bierunia? Są oferty

Drogi i autostrady

S1: Obwodnica Węgierskiej Górki do „optymalizacji”. Koniec prac w 2022 r.

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5