Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Bliżej do budowy mostu nad Sanem w Sanoku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Data publikacji:
21-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

W Sanoku ma powstać nowy most w ramach rządowego programu ,,Mosty dla Regionów”. Miasto musiało przeprowadzić drugi przetarg, ze względu na drogie oferty w pierwszym postępowaniu. Wszystko wskazuje na to, że był to dobry krok w kierunku powstania nowej przeprawy.

Sanok prowadzi drugi przetarg na budowę mostu na rzece San wraz z budową dróg dojazdowych. Inwestycja zlokalizowana będzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 886 (ul. Królowej Bony). Celem jest połączenie ul. Sobieskiego z drogą wojewódzką nr 886 (ul. Królowej Bony) oraz z położonymi po drugiej stronie Sanu ulicami Rybickiego i Gajową w Sanoku. Pomysłodawcy w szczególności wskazują na bezpieczny dojazd do największego w Polsce skansenu oraz położonych tam osiedli i terenów rekreacyjnych.

Nowa formuła przetargu i korzystniejsze ceny

Poprzedni przetarg zakończył się fiaskiem i unieważnieniem postępowania. W prawdzie zgłosiło się aż 12 firm chętnych budować przeprawę, ale żadna nie zmieściła się w budżecie zamawiającego, który przygotował 87 mln zł. Najtańsza oferta opiewała na 104,3 mln zł. Dlatego ponowiony przetarg ogłoszono w zmienionej formule „optymalizuj i buduj”. Okazało się to dobrym rozwiązaniem.

Najtańsza oferta w ponowionym przetargu od konsorcjum NDI wyniosła tym razem 77,7 mln zł. Miasto przygotowało ten sam budżet zamówienia co poprzednio. W kosztorysie zmieściły się jeszcze cztery oferty. Nieznacznie droższa oferta pochodzi od firmy Sarinż na kwotę 78,7 mln zł. Kolejno oferty złożyły także Nowak-Mosty (84,5 mln zł), PORR (85,5 mln zł), Intop (86,9 mln zł). Pozostałe przekroczyły budżet miasta. Najdroższa oferta opiewa natomiast na 108 mln zł i pochodzi od Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Banimex z Będzina. Wszyscy zaoferowali 7-letni okres gwarancji.

Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu rękojmi za wady i gwarancji (40 proc.). Tym razem wykonawca będzie miał krótszy czas realizacji zadania, bo nie 30 miesięcy a 28.

Powstanie most podwieszany

Na Sanie ma powstać most długości 275 m, szerokości 17,9 m, z obustronnym ciągiem pieszo-rowerowym – każdy po 2 m i dwukierunkowej jezdni o szerokości 6 metrów – każdy pas będzie miał po 3m. Most zaprojektowano w postaci dwuprzęsłowego obiektu typu podwieszonego z belkowym ustrojem nośnym podwieszonym w układzie wachlarzowym. Tym samym uzyskano bardzo smukłą konstrukcję o ograniczonej liczbie podpór. Jednocześnie dzięki idei mostu podwieszonego zaprojektowano pylon o krzywoliniowej geometrii, przez co obiekt korzystnie wkomponowuje się w otoczenie i podnosi walory estetyczne. Zamawiający określił, że do wykonania stalowej konstrukcji mostu będzie potrzebnych 1 467 ton stali. Most będzie podświetlany, zaś kolorystyka będzie uzgodniona z zamawiającym w późniejszym etapie.

Na czym będzie polegała optymalizacja projektu?

W ramach optymalizacji projektu, zamawiający dopuszcza zmiany w technologii posadowienia obiektu. Możliwe jest dostosowanie geometrii przyczółków do przyjętej przez wykonawcę technologii wykonania posadowienia obiektu. Jest również możliwość dostosowania poszczególnych elementów konstrukcji obiektu do przyjętej technologii jego wznoszenia. Optymalizacji mogą zostać poddane także materiały konstrukcji ustroju niosącego (belki, płyta, pylon, liny). Dopuszczono zmianę przekrojów poprzecznych elementów konstrukcyjnych ustroju niosącego. Zamawiający dopuszcza również wprowadzenie innych zmian związanych z przyjętą technologią budowy mostu a także innych zmian wprowadzających rozwiązania i materiały równoważne względem rozwiązań przyjętych w projekcie budowlanym i wykonawczym.

Modernizacja pobliskich ulic

Budowie mostu będzie towarzyszyć modernizacja ulic w pobliżu planowanej inwestycji. DW 866 zostanie rozbudowana do projektowanego ronda na długości ok. 300 metrów. Projekt przewiduje też przebudowę ścieżek pieszo-rowerowych. Powstanie jednojezdniowa ul. Jana III Sobieskiego od istniejącego skrzyżowania z ul. Żwirki i Wigury/Zamkowa o długości 628 m, a także ul. Aleksandra Rybickiego o długości ok. 200 metrów. Klasę dróg określono jako G.

Poza rozbudową i budową nowych skrzyżowań i budową dojazdów do mostu zaplanowano budowę 11 zjazdów indywidualnych, a także przebudowę 6 indywidualnych i 2 publicznych, przebudowę sieci kanalizacji deszczowej, sieci energetycznej średniego i niskiego napięcia, sieci kablowej oświetlenia drogowego, sieci gazowej, ciepłowniczej, wodociągowej i sanitarnej. Wykonawca będzie także odpowiedzialny przez 24 miesiące za pielęgnację nasadzeń.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Co z inwestycją za pół miliarda w rejonie A2?

Drogi i autostrady

Poznań. Co z inwestycją za pół miliarda w rejonie A2?

GR 18 listopada 2023

Jest przetarg na domknięcie obwodnicy Mogilna

Drogi i autostrady

Jest przetarg na domknięcie obwodnicy Mogilna

Mikołaj Kobryński 16 listopada 2023

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Drogi i autostrady

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Bliżej do powstania nowego mostu w Jabłonicy Ruskiej. Zastąpi prom

Inżynieria i innowacje

Bliżej do powstania nowego mostu w Jabłonicy Ruskiej. Zastąpi prom

Przemysław Farsewicz 03 października 2023

Biała Podlaska. Nowy most na Krznie poprawi komunikację w mieście

Miasto

Nowy most w Nowakowie dostępny dla kierowców

Drogi i autostrady

Nowy most w Nowakowie dostępny dla kierowców

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 05 lipca 2023

Zobacz również:

Poznań. Co z inwestycją za pół miliarda w rejonie A2?

Drogi i autostrady

Poznań. Co z inwestycją za pół miliarda w rejonie A2?

GR 18 listopada 2023

Jest przetarg na domknięcie obwodnicy Mogilna

Drogi i autostrady

Jest przetarg na domknięcie obwodnicy Mogilna

Mikołaj Kobryński 16 listopada 2023

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Drogi i autostrady

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Bliżej do powstania nowego mostu w Jabłonicy Ruskiej. Zastąpi prom

Inżynieria i innowacje

Bliżej do powstania nowego mostu w Jabłonicy Ruskiej. Zastąpi prom

Przemysław Farsewicz 03 października 2023

Biała Podlaska. Nowy most na Krznie poprawi komunikację w mieście

Miasto

Nowy most w Nowakowie dostępny dla kierowców

Drogi i autostrady

Nowy most w Nowakowie dostępny dla kierowców

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 05 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5