Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie poszukiwał firmy do opracowania wielowariantowej koncepcji przebiegu alternatywnej trasy omijającej Dziekanowice.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie unieważnił przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy obwodnicy Dziekanowic w ciągu DW-964 wraz z pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Na zamówienie przygotowano 600 tys. zł, jednak do czasu składania ofert nie zgłosiła się żadna zainteresowana firma gotowa zrealizować zamówienie. Było to podstawą do unieważnienia postępowania. Należy się spodziewać, że ZDW w Krakowie będzie musiało ponownie rozpisać postępowanie.
Wyświetl większą mapę
Do zadań wykonawcy należałoby opracowanie studium korytarzowego, sporządzenie koncepcji wielowariantowej, a także zebranie materiałów do decyzji środowiskowej i złożenie wniosku o jej uzyskanie.
Jak wskazuje zamawiający, droga wojewódzka nr 964 ma istotne znaczenie dla komunikacji w regionie, jednak ruch i utrudnienia, a także przebieg drogi przez tereny zabudowy i geometria nie spełniająca parametrów dla drogi klasy G. W dodatku skrzyżowania nie spełniają minimalnych odległości, a liczne wjazdy i wyjazdy ograniczające przepustowość i płynność ruchu „zagrażają bezpieczeństwu, wymuszając konieczność poszukiwania alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych”.
Opracowana koncepcja ma przedstawiać wariantowe rozwiązania nowego przebiegu DW 964, który omijałby teren zabudowany Dziekanowic. Celem jest ocena zasadności oraz skutków realizacji nowego układu drogowego głównie w gminie Dobczyce, miejscowości Dziekanowice, w tym poprawy przepustowości oraz bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego. Planowana w przyszłości inwestycja ma wyprowadzić ruch poza teren zabudowy, poprawić płynność przejazdu przez DW 964 oraz poprawić dostępność komunikacyjną Wieliczki i Dobczyc.
Zamawiający przyjmuje, że nowa droga ma spełniać parametry klasy drogi G. Założono przekrój jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy. Z obu stron jezdni zaplanowano pobocza utwardzone z kruszywa o szerokości 1,25 m. Dopuszczalne obciążenie nawierzchni ma wynieść 115 kN/oś. Określono 18 miesięcy na sporządzenie niezbędnej dokumentacji.