Partner serwisu
Drogi i autostrady

Budimex i Ferrovial z najtańszą ofertą na S7 Miłomłyn – Ostróda Północ

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
18-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Budimex i Ferrovial z najtańszą ofertą na S7 Miłomłyn – Ostróda Północ
fot. GDDKiA
GDDKiA w Olsztynie otworzyła oferty złożone w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 z Miłomłyna do węzła Ostróda Północ. Najtańsza oferta na budowę tego 8,2-kilometrowego odcinka trasy wpłynęła od konsorcjum Budimex, Ferrovial Agroman, a jej wartość to 292,291 mln zł brutto.

Zamawiający podał, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć 362,562 mln zł brutto. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w tym limicie. Najdrożej prace wyceniło konsorcjum Mosty-Łódź, Jarpol i było to 348,316 mln zł. Nieco mniej, 341,758 mln zł, zaoferowało konsorcjum Max Boegl, Vistal Gdynia.

Pozostałe podmioty, które złożyły oferty to konsorcjum Strabag, Heilit+Woerner (300,721 mln zł), Astaldi (303,256 mln zł), konsorcjum Mirbud, Erbedim (307,496 mln zł), konsorcjum Aldesa (307,501 mln zł), Bunte Polska (227,253 mln zł), konsorcjum Porr, Teerag Asdag (339,822 mln zł) oraz konsorcjum OHL, Rubau Polska, Construcciones Rubau (341,801 mln zł.

Kolejnym etapem postępowania będzie weryfikacja złożonych ofert oraz kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA stosuje trzy kryteria: cenę (90 procent), termin realizacji zamówienia (5 procent) oraz gwarancję jakości na roboty objęte przedmiotem zamówienia (5 procent).

Planowane podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu to IV kwartał tego roku. W ramach umowy wykonawca wybuduje 8,2 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Przebudowane zostaną do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej dwa węzły drogowe Miłomłyn Północ, Miłomłyn Południe.

Wszyscy oferenci zaoferowali, że wykonają zadanie w ciągu 20 miesięcy, zaproponowali też 10-letni okres gwarancji. Oznacza to, że faktycznie o wyborze oferty najkorzystniejszej zadecyduje wyłącznie cena.

GDDKiA dodała kryterium gwarancji i terminu realizacji w przetargach ogłaszanych od czerwca 2013 roku. Dotyczą one inwestycji zamieszczonych w załącznikach nr 5 i 6 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. Będą one realizowane w ramach perspektywy 2014-2020.

Większość ofert w przetargach, które poznajemy w ostatnim czasie zawiera te same wartości w rubryce terminu wykonania i gwarancji, co oznacza, że waga dodatkowych kryteriów jest w tych przypadkach zerowa. O bezsensowności stosowania tych kryteriów, mających po 5 procent udziału w ocenie oferty, pisał ostatnio w felietonie dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Tomasz Latawiec, prezes Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców oraz członek Stowarzyszenia „Inicjatywa dla Infrastruktury”. „Oczywiste jest, że większość wykonawców zadeklaruje w swoich ofertach ten najkrótszy z możliwych termin realizacji i najdłuższy z możliwych okres gwarancji. Wszyscy zatem będą za te pozacenowe kryteria tak samo punktowani” – pisze prezes SIDiR.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ośmiu chętnych na rozbudowę dwunastki koło Kalisza

Drogi i autostrady

Porr najkorzystniejszy na budowę mostu przez Odrę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Ośmiu chętnych na rozbudowę dwunastki koło Kalisza

Drogi i autostrady

Porr najkorzystniejszy na budowę mostu przez Odrę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij