Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu wybrała ofertę Budimeksu jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę obwodnicy Jarocina. Obejście mające powstać w ciągu drogi ekspresowej S11 będzie kosztowało 293,395 mln zł brutto.
Budimex oferujący 24-miesięczny termin realizacji prac oraz 10-letnią gwarancję okazał się najlepszy spośród trzech podmiotów, które złożyły w GDDKiA oferty cenowe. Pozostałymi oferentami byli: Astaldi z ceną 307,462 mln zł oraz konsorcjum Colas Polska i Inzinierskie stavby z ceną 306,830 mln zł.
W ramach umowy wykonawca zoptymalizuje dokumentację projektową, wybuduje obwodnicę o długości 10+3 km, dwa węzły drogowe, 13 obiektów inżynierskich, drogi dojazdowe. Przebudowane i usunięte zostaną kolizje, rozebrane zostaną obiekty budowlane i elementy kolidujące z inwestycją.
Obwodnica Jarocina umożliwi wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego, przez co skróci się czas przejazdu przez miasto. Zlikwidowane zostaną korki w mieście, a w sezonie letnim poprawi się bezpieczeństwo ruchu. Na obwodnicę zostanie skierowany ruch z pozostałych dróg krajowych nr 12 i nr 15, które nie będą przebiegać przez zwarte ulice miasta.
Większy widok mapy1 października 2013 roku rząd przyjął przygotowaną przez ówczesne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej listę 12 obwodnic mających powstać w ciągu dróg krajowych i ekspresowych. Dodano je do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 w formie załącznik nr 6. Znalazła się w nim obwodnica Jarocina.
Przetarg na wykonanie prac został ogłoszony przez poznański oddział GDDKiA 7 października zeszłego roku. Dopiero po 12 miesiącach udało się wybrać najkorzystniejszą ofertę. O ile nie wpłyną żadne odwołania od wyniku przetargu, umowa z Budimeksem zostanie podpisana pod koniec bieżącego roku.