Partner serwisu
Drogi i autostrady

Bydgoszcz z drogimi ofertami na koncepcję rozbudowy Węzła Wschodniego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
11-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
11-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bydgoszcz z drogimi ofertami na koncepcję rozbudowy Węzła Wschodniego
fot. ZDMiKP Bydgoszcz
W Bydgoszczy rozpoczęto przygotowania do rozbudowy Węzła Wschodniego. Powstać mają nowe Wiadukty Warszawskie. Projektant przygotuje dwa warianty budowy lub przebudowy obiektów. Oferty w przetargu nie zadowalają.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy rozpisał przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. Przebudowa Węzła Wschodniego. Wyłoniony w postępowaniu projektant przygotuje koncepcję programowo-przestrzenną dla dwóch wariantów drogowych i dwóch konstrukcyjnych przebudowy (rozbiórki i budowy) Wiaduktów Warszawskich zlokalizowanych w ciągu ul. Fordońskiej w Bydgoszczy.

Zgłosiły się cztery firmy projektowe. Wszystkie jednak przekroczyły znacząco przygotowany budżet zamówienia na kwotę 1,6 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła Pracownia Projektowa MID z kwotą 2,45 mln zł. Konsorcjum BAK z Bydgoszczy oraz Axial z Poznania wyceniło przygotowanie koncepcji na 3,1 mln zł. Kolejna oferta to już 4,5 mln zł od Multiconsult oraz 4,8 mln zł od Biuro Projektów Drosystem. Wybór projektanta nastąpi po analizie ceny (60 proc.), doświadczenia koordynatora projektu (30 proc.) oraz doświadczenia projektanta branży mostowej (10 proc.). Na opracowanie dokumentacji wyznaczono 18 miesięcy.

Do zadań wykonawcy będzie należało także przygotowanie konsultacji społecznych, opracowanie analizy wielokryterialnej dla wszystkich zaproponowanych wariantów, opracowanie projektu architektoniczno-budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji zezwalającej na rozpoczęcie robót budowlanych (ZRID), uzyskanie decyzji, uzgodnień programu funkcjonalno-użytkowego oraz opracowanie przedmiarów i kosztorysów inwestorskich.

Przedmiot zamówienia dotyczy przygotowania inwestycji, która zostanie zlokalizowana w ciągu ul. Fordońskiej od skrzyżowania z ulicami Kamienną, Sporną i Pod Wiaduktem do skrzyżowania z ulicami Konduktorską i Kapliczną. Konieczna będzie także adaptacja skrzyżowań i kompleksowe zagospodarowanie terenu.

Analizą projektant obejmie 2 warianty funkcjonalne i 2 warianty konstrukcyjne rozbudowy Wiaduktów Warszawskich. Zostaną one zaprojektowane wraz z częściową rozbudową elementów Węzła Wschodniego w obszarze ulic: Kamiennej, Kaplicznej i Spornej. Zaprojektowany ma zostać bezkolizyjny przebieg ul. Fordońskiej pod południową jezdnią ul. Kamiennej (w kierunku centrum miasta).

Wiadukty Warszawskie w wariancie pierwszym zostaną zaprojektowane z dwoma pasami ruchu samochodowego. Zaprojektowane ma być wydłużenie pasów ruchu dla relacji skrętnych w prawo na dojeździe do skrzyżowań z ul. Sporną i ul. Kapliczną. Powstaną ciągi piesze i rowerowe. W wariancie tym projektowaniem mają być objęte również konieczne korekty układu geometrii i organizacji ruchu na skrzyżowaniach oraz dostosowanie układu drogowego do projektowanego Węzła Wschodniego oraz istniejących i projektowanych ciągów pieszych i dróg rowerowych.

Wiadukty Warszawskie w wariancie drugim zostaną zaprojektowane z trzema pasami ruchu na każdym obiekcie – w tym z buspasem w każdym kierunku. W wariancie tym również przeanalizowane zostaną konieczne korekty układu geometrii i organizacji ruchu na skrzyżowaniach i dostosowanie układu w możliwym zakresie do projektowanego Węzła Wschodniego.

Zamawiający rozróżnia również dwa warianty konstrukcyjne dla nowych obiektów. W pierwszym wariancie jest mowa o dwóch wiaduktach o konstrukcji ciągłej wieloprzęsłowej z podziałem na oddylatowane sekcje o przęsłach z typowych belek strunobetonowych typu „T” opartych na podporach za pośrednictwem łożysk. W wariancie drugim konstrukcja ma być ciągła wieloprzęsłowa z podziałem na oddylatowane sekcje o przęsłach zespolonych stalowo-żelbetowych opartych na podporach za pośrednictwem łożysk.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejne inwestycje drogowe pod Płockiem

Drogi i autostrady

Kolejne inwestycje drogowe pod Płockiem

Damian Kelman 14 lipca 2025

Projektant rozbudowy drogi wojewódzkiej pod Radomiem poszukiwany

Drogi i autostrady

Jest przetarg na rozbudowę obwodnicy Wyrzyska

Drogi i autostrady

Jest przetarg na rozbudowę obwodnicy Wyrzyska

Mikołaj Kobryński 18 listopada 2024

Bliżej modernizacji obwodnicy Giżycka

Drogi i autostrady

Bliżej modernizacji obwodnicy Giżycka

Mikołaj Kobryński 17 września 2024

ZDW w Olsztynie rozbuduje drogę Mazuchówka – Olecko

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie rozbuduje drogę Mazuchówka – Olecko

Przemysław Farsewicz 17 maja 2024

Zobacz również:

Kolejne inwestycje drogowe pod Płockiem

Drogi i autostrady

Kolejne inwestycje drogowe pod Płockiem

Damian Kelman 14 lipca 2025

Projektant rozbudowy drogi wojewódzkiej pod Radomiem poszukiwany

Drogi i autostrady

Jest przetarg na rozbudowę obwodnicy Wyrzyska

Drogi i autostrady

Jest przetarg na rozbudowę obwodnicy Wyrzyska

Mikołaj Kobryński 18 listopada 2024

Bliżej modernizacji obwodnicy Giżycka

Drogi i autostrady

Bliżej modernizacji obwodnicy Giżycka

Mikołaj Kobryński 17 września 2024

ZDW w Olsztynie rozbuduje drogę Mazuchówka – Olecko

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie rozbuduje drogę Mazuchówka – Olecko

Przemysław Farsewicz 17 maja 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij