Rynek Infrastruktury
Kończą się prace nad rozporządzeniem w sprawie rozszerzenie sieci dróg objętych systemem viaTOLL. Od 31 października zapłacimy za przejazd następnymi 379 km dróg, a miesiąc później jeszcze 121 km. Zgodnie z tym planem do końca 2013 roku opłaty będą pobierane na sieci o łącznej długości 2690 km.
Pod koniec września projekt rozporządzenia w sprawie rozszerzenia sieci viaTOLL powinien trafić pod obrady rządu. Dorota Prochowicz, rzeczniczka projektu viaTOLL mówi, że urządzenia już zostały zainstalowane i przetestowane.
Niemal w tym samym czasie opłaty zostaną wprowadzone na drogach, które zostały niedawno ukończone. Będzie to lubuski odcinek drogi ekspresowej S3, obwodnica Kielc w ciągu S7 oraz budowana droga S2 w Warszawie i A2 wokół Mińska Mazowieckiego.
Ministerstwo Transportu szacuje, że nowe 500 km dróg objętych systemem viaTOLL przyniesie do końca 2018 roku 1,76 mld zł zysku, które zasilą konto Krajowego Funduszu Drogowego. Na zainstalowanie i obsługę urządzeń poboru opłat na tych kolejnych płatnych drogach w tym samym czasie zostanie wydane 167,5 mln zł. Oznacza to, że przez pierwsze pięć lat nowe płatne drogi przyniosą około 1,6 mld zł netto samemu funduszowi.