Konsorcjum Max Boegl złożyło najniższą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Kłodzka w ciągu drogi krajowej nr wraz z łącznikiem DK-46, a jej wartość to 148,581 mln zł. Kwota ta stanowi 59% budżetu zamawiającego, który wynosi 250,797 mln zł.
W sumie w postępowaniu ogłoszonym przez wrocławski oddział GDDKiA wpłynęło 13 ofert. Szacunkowe koszty inwestycji ustalone przez inwestora przekroczono w trzech ofertach - konsorcjum Berger Bau (278,079 mln zł), konsorcjum Pol-Aqua i Dragados (271,320 mln zł) oraz konsorcjum Aldesa (256,104 mln zł).
Pozostałe oferty zostały złożone przez: Mosty-Łódź 230,999 mln zł, Firesta-Fiser Rekonstrukce (227,127 mln zł), konsorcjum Strabag (218,894 mln zł), Budimex (215,834 mln zł), Skanska (212,743 mln zł), konsorcjum Mota-Engil (209,548 mln zł), konsorcjum Warbud i Eurovia (206,409 mln zł), konsorcjum Bilfinger Infrastructure i Polbud-Pomorze (198,212 mln zł) oraz konsorcjum Intercor i Trakt (197,101 mln zł).
Większy widok mapy
GDDKiA będzie wybierać najkorzystniejszą ofertę w oparciu o trzy kryteria: cenę (90%), termin wykonania zamówienia (5%) oraz okres gwarancji jakości (5%). Wszystkie podmioty, które złożyły oferty zadeklarowały 30-miesięczny termin zrealizowania prac oraz 10-letnią gwarancję.
Obwodnica wraz z łącznikiem do drogi krajowej nr 46 będzie miała długość 9,2 km. Zakończenie budowy zaplanowane jest na drugą połowę 2017 roku. Inwestycja ma być realizowana w systemie „projektuj i buduj”. Umożliwia on dostosowywanie projektu wykonawczego do zmieniających się w trakcie budowy uwarunkowań technicznych bez konieczności zmiany umowy.