Rynek Infrastruktury
Projekt trafił do KE w grudniu przed dwoma laty i od tamtego czasu unijni urzędnicy badali kwestie dotyczące analiz ekonomicznych oraz zamówień publicznych. Problemem okazał się aspekt środowiskowy, gdyż droga przebiega przez obszary chronione Natura 2000.
Aby udało się spełnić wymagania Komisji Europejskiej, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei oraz przedstawiciele Generalnej i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska musiały współpracować, a DSDiK zobowiązała się do rekompensaty za tereny, przez które przebiega obwodnica.
Gdy wymóg udało się spełnić, Dyrekcja Generalna Komisji Europejskiej ds. Środowiska zatwierdziła projekt i KE ostatecznie zaakceptowała realizację projektu i jego dofinansowanie. Budowa obwodnicy łączącej DK-94 z DW-455 to największy projekt w ramach RPO na lata 2007-2013.
Realizacja inwestycji pochłonie 346,5 mln zł, z czego 162 mln zł będzie stanowić unijna dotacja. 134 mln zł pochodzi z budżetu województwa, a 50 mln zł obiecało miasto Wrocław. Jednak nie chce ono wywiązać ze złożonej w przeszłości deklaracji.