Decyzją GDDKiA we Wrocławiu, najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę obwodnicy Kłodzka złożyło konsorcjum Intercor i Fart. Polskie firmy wyceniły realizację inwestycji na ponad 197 mln zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierała najkorzystniejszą ofertę w oparciu o trzy kryteria: cenę (90%), termin wykonania zamówienia (5%) oraz okres gwarancji jakości (5%).
Zaoferowany przez konsorcjum czas realizacji zadania to 30 miesięcy. Z kolei gwarancja jakości na roboty objęte przedmiotem zamówienia to 10 lat. Pierwotnie najkorzystniejszą ofertę w tym przetargu złożyło konsorcjum Max Boegl, jednak GDDKiA ją odrzuciła.
Większy widok mapy
GDDKiA odrzuciła ofertę ze względu na to, że jej treść nie odpowiadała Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający dwukrotnie zwracał się do wykonawcy z prośbą o udzielenie wyjaśnień dotyczących treści oferty, mającej wpływ na wysokość zaoferowanej ceny. Analiza złożonych przez wykonawcę wyjaśnień spowodowała, że zamawiający był zmuszony ją odrzucić.
Obwodnica wraz z łącznikiem do drogi krajowej nr 46 będzie miała długość 9,2 km. Zakończenie budowy zaplanowane jest na drugą połowę 2017 roku. Inwestycja ma być realizowana w systemie „projektuj i buduj”. Umożliwia on dostosowywanie projektu wykonawczego do zmieniających się w trakcie budowy uwarunkowań technicznych bez konieczności zmiany umowy.