Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dolnośląskie: Wmurowano kamień węgielny pod budowę mostu na Odrze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
01-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dolnośląskie: Wmurowano kamień węgielny pod budowę mostu na Odrze
fot. DSDiK
W piątek 29 września wmurowano kamień węgielny pod budowę nowego mostu na Odrze. Most między Brzegiem Dolnym, a Głoską w gminie Miękinia, połączy powiaty wołowski i średzki, stwarzając nie tylko wygodne połączenie komunikacyjne nad rzeką, ale także umożliwiając rozwój gospodarczy okolicy.

Jest to inwestycja realizowana w ramach budowy obwodnicy aglomeracji wrocławskiej, która w przyszłości skomunikuje z sobą najważniejsze miasta położone wokół stolicy Dolnego Śląska. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele najwyższych władz województwa, lokalne władze samorządowe oraz parlamentarzyści.


Chociaż most w Brzegu Dolnym budowany jest od jesieni ubiegłego roku, do tej pory prace były skoncentrowane przede wszystkim na lądzie, głównie po stronie Głoski. Teraz wykonawca tego przedsięwzięcia, firma Skanska, rozpoczyna zasadniczą część prac nad konstrukcją przyszłej przeprawy, by pod koniec przyszłego roku oddać ją do użytku.

 


Większy widok mapy


Most zastąpi funkcjonującą nieopodal przeprawę promową, której kursowanie zależne jest od stanu wody i warunków atmosferycznych. Promy nie pływają nocą i nie są dostępne dla ciężkich pojazdów. Nowa przeprawa przejmie ruch z mocno uczęszczanej i często zakorkowanej trasy Brzeg Dolny – Wrocław, umożliwiając mieszkańcom Brzegu Dolnego wygodniejszy i szybszy dojazd do stolicy regionu.


Przedsięwzięcie budowy mostu obejmuje również realizację przeszło 6 km dróg dojazdowych do niego, a także budowę mostu na rzece Jeziorce. Ogólny budżet inwestycji wynosi 172 mln 154 tys. zł, z czego 84 mln 7 tys. zł to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Odbudowy i Rozwoju. Pozostałe środki pochodzą z budżetu Województwa Dolnośląskiego oraz pomocy finansowej ze strony lokalnego samorządu.


Budowany most na Odrze będzie miał 565 metrów długości i 15,6 m szerokości. Znajdzie się na nim miejsce nie tylko dla samochodów, ale również dla pieszych i rowerzystów. Przed emisją hałasu okolicę chronić będą ekrany akustyczne.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5