Rynek Infrastruktury
Przypomnijmy, że w drugim etapie postępowania przetargowego wpłynęło 13 ofert. Hiszpańska firma zaproponowała najniższą cenę, lecz treść oferty nie odpowiadała Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia co stało się przyczyną jej odrzucenia. Dragados odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej i w efekcie należało unieważnić pierwszy wybór najkorzystniejszej oferty.
Hiszpańska firma budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica (bez węzła) i Lubartów (wraz z węzłem) o długości 10,2 km wyceniła na 474 801 609,99 zł. W ramach inwestycji powstanie łącznik w ciągu drogi krajowej nr 19 prowadzący od węzła Lubartów do granic administracyjnych Lublina, sieć dróg dojazdowych o łącznej długości 27,3 km, ekrany akustyczne o długości 13,6 km, siedemnaście obiektów inżynieryjnych (14 wiaduktów i trzy kładki dla pieszych) oraz osiem przejść dla zwierząt średnich i małych (samodzielnych i zespolonych z obiektami inżynierskimi lub przepustami). Wykonawca będzie miał 24 miesiące na realizację inwestycji od daty podpisania umowy.
Wcześniej za najkorzystniejszą ofertę uznano tę złożoną przez konsorcjum FCC Construccion i Erbudu. Opiewała ona na ok. 490 mln zł.