Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dramat na obwodnicy Lublina nie może się powtórzyć. Powstaną zabezpieczenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
13-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-10-2023
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dramat na obwodnicy Lublina nie może się powtórzyć. Powstaną zabezpieczenia
fot. Yarek shalom / lic. CC BY-SA 3.0
Na Lubelszczyźnie mają powstać zabezpieczenia chroniące przed upadkiem w miejscu prześwitów pomiędzy wiaduktami na obwodnicy Lublina w przebiegu dróg ekspresowych S12 i S17. Decyzja o realizacji inwestycji została podjęta na podstawie wniosków po tragicznym wypadku, który miał miejsce 4 lata temu.

Jest lipiec 2019 roku. W nocy na ekspresowej obwodnicy Lublina dochodzi do wypadku – dostawczy pojazd przewraca się na bok, co widzi młoda kobieta, która kierowała ciężarówką. Próbowała przedostać się na sąsiednią jezdnię, aby pomóc poszkodowanym, lecz nie zdawała sobie sprawy, że znajduje się na wiadukcie. Jak opisywał „Dziennik Wschodni” weszła w 1,5-metrową szczelinę pomiędzy jezdniami i spadła w 14-metrową przepaść. Zginęła na miejscu.

Od tamtej pory Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad stara się zabezpieczać szczeliny między mostami (przeważnie stosuje się specjalne siatki), aby do podobnej tragedii już więcej nie doszło. Przetarg na wykonanie zabezpieczeń chroniących przed upadkiem ogłosił niedawno lubelski oddział GDDKiA. Zamówienie zostało podzielone na części.

W ramach pierwszej zabezpieczenia mają powstać w siedmiu miejscach, we wszystkich przypadkach chodzi o wiadukty w ciągu drogi S12. Prace mają być prowadzone w miejscowości Bronowice (wiadukt nad drogą wojewódzką numer 738), Sielce, Dąbrowica, w Świdniku, Krępcu oraz Wierzchowiskach. W ramach drugiej części prace będą prowadzone w miejscowościach Chrustne oraz Żyrzyn w ciągu S17. W ramach części trzeciej, zabezpieczenia mają powstać w trzech miejscach – chodzi o obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego.

Na oferty zainteresowanych firm urzędnicy czekają do 18 października, a termin związania ofertą upływa 16 listopada. Wszystko ma być gotowe w ciągu 3 miesięcy od podpisania umowy. Przy wyborze zwycięzcy urzędnicy wezmą pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60% – im niższa cena, tym więcej punktów), długość okresu gwarancji (20%) oraz skrócenie czasu realizacji (20%).

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tunel pod Warszawą do remontu

Drogi i autostrady

Tunel pod Warszawą do remontu

Damian Kelman 05 sierpnia 2025

Drugie podejście do rozbudowy DK48 w województwie łódzkim

Drogi i autostrady

Budimex z szansą na budowę kolejnej części obwodnicy Nidzicy

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tunel pod Warszawą do remontu

Drogi i autostrady

Tunel pod Warszawą do remontu

Damian Kelman 05 sierpnia 2025

Drugie podejście do rozbudowy DK48 w województwie łódzkim

Drogi i autostrady

Budimex z szansą na budowę kolejnej części obwodnicy Nidzicy

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij