Wykonawca ponad 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski – Łopiennik złożyło Wojewody Lubelskiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Uzyskanie decyzji, a zarazem rozpoczęcie prac budowlanych, przewidziano na przyszły rok.
Zadanie w formule projektuj i buduj realizuje konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Wartość umowy to natomiast blisko 810 mln zł.
b Na odcinku Piaski – Łopiennik powstanie dwujezdniowa trasa, która przebiegnie rzez teren powiatów świdnickiego i krasnostawskiego oraz gmin Piaski, Fajsławice i Łopiennik Górny. Poprowadzona zostanie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na przebudowanym węźle Piaski Wschód, gdzie S17 będzie się krzyżować z S12 Piaski – Dorohusk. Na trasie powstaną trzy kolejne węzły drogowe: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Ponadto w ramach inwestycji GDDKiA wbuduje drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, zbudowane zostaną także przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.
S17 do granicy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi szereg inwestycji związanych z budową S17 między węzłęm Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem. Łącznie dziewięć budowanych odcinków ma 115 km długości, a ich szacunkowa wartość to 4,5 mld zł. Każdy z fragmentów znajduje się jednak na różnym stopniu zaawansowania, co wynika m.in. z terminu uzyskania decyzji środowiskowej czy podpisania umowy z wykonawcami.
Ruszyły już pierwsze prace na odcinkach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. Jeszcze w tym roku GDDKiA spodzie się uzyskania decyzji ZRID dla odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (18,5 km).
Ponadto złożono już wniosek o ZRID dla odcinkówPiaski Wschód - Łopiennik oraz Izbica – Zamość Sitaniec, a niebawem planowane jest złożenie wniosku dla odcinka Krasnystaw – Izbica. W tym roku inwestor ogłosi także przetargi na dwa brakujące fragmenty S17: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (w sumie ponad 20 km), które domkną realizację tej trasy od Warszawy do granicy z Ukrainą.
Ostatnią częścią S17 będzie ok. 2-kilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka drogi. GDDKiA planuje również budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Obecnie zadanie jest na etapie uzyskiwania decyzji ZRID.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.