Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Droga w Bieszczadach będzie przebudowana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
13-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Droga w Bieszczadach będzie przebudowana
fot. GDDKiA
Szykuje się przebudowa drogi krajowej nr 84 Zagórz – Lesko. GDDKiA ogłosiła przetarg na prace przygotowawcze. Prace obejmą niespełna 5 km drogi wraz z dwoma mostami. Fragment drogi prowadzącej do przejścia granicznego z Ukrainą ma być m.in. przygotowany do przenoszenia cięższego ruchu.

W ramach ogłoszonego przetargu inwestor chce znaleźć projektanta, który opracuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej i pełnym rozpoznaniem geologicznym. Projektant przygotuje także wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.



Wyświetl większą mapę

Planowana przebudowa obejmie, oprócz drogi, dwa mosty: na rzekach Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie. W ramach rozbudowy nawierzchnia konstrukcji drogi zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Wybudowane lub przebudowane maja być obiekty inżynierskie, zabezpieczone osuwiska oraz wykonany dodatkowy pas do wyprzedzania. Powstać mają chodniki i zatoki postojowe.

Przyszły wykonawca będzie zobowiązany do uwzględnienia w opracowywanej dokumentacji co najmniej dwóch wariantów przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK-84:
– wariant I: przebieg zgodny z istniejącym śladem DK-84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych),
– wariant II: możliwość poprowadzenia części drogi po nowym śladzie, tj. złagodzenie łuków i serpentyn, na odcinku o dł. ponad 3 km (od ok. 7+390 do km ok. 10+661).

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności na rozbudowywanym odcinku drogi – informuje GDDKiA.

Droga krajowa nr 84 prowadzi do przejścia granicznego w Krościenku. Jednym z celów przebudowy jest zwiększenie nośności, tak, aby droga była dostosowana do przenoszenie obciążeń do 11,5 tony na oś.

Jak podaje GDDKiA, średni dobowy ruch na tej drodze według pomiarów z 2021 roku wynosił ponad 10 tys. pojazdów na dobę. Ruch ma jednak tendencję rosnąć – dla porównania Generalny Pomiar Ruchu z 2015 r. na odcinku Zagórz – Lesko pokazywał jeszcze ruch na poziomie 8 tys. pojazdów na dobę. Droga wymaga także przebudowy ze względu na jej stan techniczny – trasa jest zdegradowana. Ponadto przebiega przez teren zabudowany, co przy rosnącym natężeniu ruchu powoduje zagrożenie dla bezpieczeństwa. W ramach planowanej przebudowy ruch niechronionych uczestników ruchu zostanie odseparowany od ruchu samochodowego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA zwiększa budżet na utrzymanie istniejącej sieci dróg

Drogi i autostrady

GDDKiA zwiększa budżet na utrzymanie istniejącej sieci dróg

Damian Kelman 21 stycznia 2025

Duże zainteresowanie budową drogi do elektrowni jądrowej

Drogi i autostrady

Opolskie. Nowy wiadukt na DK-45 gotowy. Można jeździć

Drogi i autostrady

Trzeba poprawić DK-32 w Wielkopolsce. Jest nowy przetarg

Drogi i autostrady

Rozbudują DK-32 pod Zielona Górą

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA zwiększa budżet na utrzymanie istniejącej sieci dróg

Drogi i autostrady

GDDKiA zwiększa budżet na utrzymanie istniejącej sieci dróg

Damian Kelman 21 stycznia 2025

Duże zainteresowanie budową drogi do elektrowni jądrowej

Drogi i autostrady

Opolskie. Nowy wiadukt na DK-45 gotowy. Można jeździć

Drogi i autostrady

Trzeba poprawić DK-32 w Wielkopolsce. Jest nowy przetarg

Drogi i autostrady

Rozbudują DK-32 pod Zielona Górą

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5