Rynek Infrastruktury
S7 drogą do większego rozwoju
– Rozwój gospodarczy Lesznowoli, w tym jej wyjątkowa zdolność do przyciągania inwestycji z kapitałem zagranicznym, jest ściśle związana z dostępem do arterii komunikacyjnych o dużej przepustowości, umożliwiających szybką dostawę towarów – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Andrzej Olbrysz, kierownik Referatu Przygotowania i Realizacji Inwestycji w Urzędzie Gminy Lesznowola.
Mówi on, że chodzi o dostawy towarów z lokalnych istniejących i planowanych centrów dostawczych nie tylko na rynek warszawski. – Na terenie Lesznowoli zlokalizowane są centrale największych firm spedycyjnych w Polsce. Przykładem niech będzie centrala obrotu sprzętem elektronicznym Action – mówi Olbrysz i uzupełnia, że firma ta działa między innymi na rynku niemieckim i węgierskim, a budowa trasy S7 skróciłaby czas dostaw oraz rozszerzyła obszar operacyjny Action o kolejne kraje UE.
– Powstanie trasy S7 warunkuje rozpoczęcie budowy koniecznych dla właściwego funkcjonowania obszaru gminy lokalnych układów komunikacyjnych powiązanych z tą trasą za pośrednictwem węzłów drogowych Zamienie i Lesznowola – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” przedstawiciel Lesznowoli.
Nowa droga, nowe inwestycje
Gmina planuje zrealizować zintegrowane połączenie komunikacyjne między ulicą Puławska i drogą S7 oraz stacją kolejową Warszawa – Jeziorki w ramach planowanego zagospodarowania terenów inwestycyjnych w Mysiadle o powierzchni ponad 80 ha. Obecnie trwa tu programowanie komercyjnych przedsięwzięć inwestycyjnych, których wartość jest szacowana na ponad 2 mld zł.
– Budowa trasy S7 spowoduje niewątpliwie przyspieszenie procesu inwestycyjnego w sektorze budownictwa mieszkaniowego, gdzie szacuje się budowę ponad 6000 lokali mieszkalnych w najbliższym sąsiedztwie trasy, w ciągu czterech lat od momentu podjęcia przez rząd decyzji o budowie tej trasy – wyjaśnia Andrzej Olbrysz.
Samorząd Lesznowoli spodziewa się również, że zintegrowana w czasie z budową drogi S7 realizacja nowej obwodnicy Lesznowoli, czyli DW-721 na odcinku węzeł Lesznowola – węzeł Sękocin Nowy trasy ekspresowej Salomea – Janki, wygeneruje w ciągu 4-5 lat lokalizacje inwestycji biurowo-magazynowych o powierzchni nie mniejszej niż 0,7 mln m2.
– W naszej ocenie realizacja trasy S7 wygeneruje w ciągu pięciu lat od jej uruchomienia lokalizację co najmniej 1000 nowych podmiotów gospodarczych na terenie gminy, z czego ponad 50 procent to będą inwestorzy zagraniczni. Konsekwencją tego będzie otwarcie ponad 10 000 nowych miejsc pracy. Spodziewamy się, że w wyniku budowy drogi S7 liczba mieszkańców gminy do 2024 roku osiągnie poziom 38 tys. (obecnie 24 tys.), a wskaźnik poziomu dochodów budżetowych gminy przekroczy poziom 300 mln zł (obecnie ponad 170 mln zł) – oznajmia Andrzej Olbrysz.