mg
Jak tłumaczą urzędnicy z Urzędu Marszałkowskiego, cała procedura jest jeszcze daleka od finalizacji. – W poniedziałek zamknęliśmy napływ ofert w tym postępowaniu – tłumaczy Jakub Świebocki z UMWD. – Teraz komisja przetargowa w Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei przez tydzień będzie badać te zgłoszenia, które zostały złożone – podaje. Przyjrzy się ona im pod względem tego, czy podmioty podołają zamówieniu w sensie technicznym i finansowym. – Po tygodniu okaże się, które zostały przez nas zaakceptowane – podaje Świebocki.
- Procedura jest przeprowadzana zgodnie z prawem zamówień publicznych, jest to przetarg ograniczony – mówi dyrektor DSDiK Roman Głowaczewski. Jak tłumaczy, prawo pozwala dopuścić do drugiego etapu nawet 20 podmiotów, ale w pierwszym swe oferty złożyło jedynie 13. – Nie ograniczaliśmy liczby firm, które zostaną zaproszone do kolejnego etapu – zaznacza Głowaczewski. Jak przyznaje, DSDiK postawiła niezbyt wygórowane żądania. – M.in. musi to być firma z branży budowlanej, dysponująca niezbędną kadrą i sprzętem, która w ciągu ostatnich 5 lat wykonała roboty drogowe o wartości 4 mln zł, a także posiadająca odpowiednią zdolność kredytową lub własny kapitał – tłumaczy szef Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
Komisja przetargowa wskaże odpowiednie podmioty w przyszłym tygodniu. Następnie wybrane firmy będą miały kolejne 2 tygodnie na składanie ostatecznych, wiążących ofert. Dopiero wówczas lista spółek zainteresowanych współpracą z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego związaną z przebudową i bieżącym utrzymaniem drogi krajowej nr 342 zostanie podana do publicznej wiadomości.