Rynek Infrastruktury
Inwestycja dotyczyła wykonania robót niezbędnych dla przejezdności oraz zabezpieczenia robót na okres zimowy na odcinku DK-16 Biskupiec – Borki Wielkie. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie kwotę 4,861 mln zł.
Tańszą ofertę o wartości 6,733 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Budowy Drog i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Oferta najdroższa miała wartość 9,837 mln zł i złożył ją Strabag. Ten wykonawca chciał również dokończyć całość prac po Alpine Bau, jednak zaproponowana przez niego cena także przewyższyła szacunki inwestora.
GDDKiA jest zmuszona do powtórzenia przetargu na dokończenie budowy drogi krajowej nr 16. Strabag zaproponował, że wykona prace za 48,9 mln zł, a inwestor zamierzał przeznaczyć na to kwotę 23,1 mln zł.
Według Jacka Osińskiego, eksperta ZDG TOR, tak małe zainteresowanie sfinalizowaniem prac na DK-16 nie dziwi i wynika z tego, że GDDKiA określiła dość trudne do spełnienia warunki kontraktowe, między innymi 3-miesięczny termin realizacji zamówienia.
Ponadto, chęć zapewnienia sobie dodatniego wyniku finansowego przy realizacji przedsięwzięcia sprawił, że firma uwzględniła w swojej ofercie wszystkie ryzyka zawarte w umowie. Dotyczyły one kar za niedotrzymanie krótkiego terminu realizacji prac oraz udzielenia gwarancji na roboty zrealizowane przez poprzedniego wykonawcę.