Rynek Infrastruktury
Dziennik przytacza słowa Piotra Popy, rzecznika prasowego MIR, który powiedział, że „zgodnie z przyjętymi założeniami w zakresie budowy dróg ekspresowych, jedną z priorytetowych inwestycji jest połączenie Rzeszowa z Lublinem”.
Rzecznik wyjaśnił, że uruchomiono już pierwsze przetargi na budowę tej trasy (obwodnica Lublina, Sokołów Małopolski – Stobierna oraz Świlcza – Rzeszów Południe). – Zakończenie ciągu S19 Lublin – Rzeszów planowane jest do 2020 roku – powiedział „Gazecie Wyborczej” Popa.
Polska nie ma już szans na szybką budowę trasy Via Carpatia, gdyż decyzją Parlamentu Europejskiego nie wpisano jej do bazy głównych tras europejskich. W Polsce ta droga pokryje się z ekspresówką S19. Teraz walka toczy się przynajmniej o odcinek łączący Rzeszów z Lublinem, którego budowę obiecał premier Donald Tusk w swoim ostatnim exposé.
We wtorek zaktualizowano plany drogowe państwa na najbliższe lata i potwierdzono w nich trzy odcinki S19. Wykonawcy, którzy złożyli oferty na odcinki z Sokołowa do Stobiernej i Świlczy do Rzeszowa już mogą składać oferty cenowe.
Nie wiadomo jeszcze, ile będą kosztowały poszczególne odcinki drogi S19. W dokumentach MIR można wyczytać, że wydatki na podkarpackie fragmenty oraz zachodnią obwodnicę Lublina wyniosą 1,5 mld zł. Rzeszowski oddział GDDKiA nie podaje jednak szacunkowej ceny budowy odcinków na Podkarpaciu.