Rynek Infrastruktury
Hydrobudowa jest winna w sumie około 49 mln zł 60 firmom. Spółka była liderem konsorcjum budującego odcinek Trasy Słowackiego, w którego skład wchodzi jeszcze PBG, Aprivia oraz firma Obrascon Huarte Latin.
Dwa tygodnie temu sąd ogłosił upadłość układową Hydrobudowy oraz PBG. Wciąż na rozpatrzenie czeka wniosek Aprivii. We wniosku o upadłość Hydrobudowa zgłosiła 18 tys. wierzytelności na kwotę 1,23 mld zł.
Po blokadach dróg w czasie Euro 2012, podwykonawcy zamierzają wystąpić do miasta z wnioskiem o zgromadzenie publiczne na skrzyżowaniu ulicy Słowackiego i Grunwaldzkiej. – Zrobimy o prawdopodobnie jeszcze w tym lub w przyszłym tygodniu – zapowiada jeden z podwykonawców.
Poszkodowani przedsiębiorcy zamierzają także złożyć pozwy przeciwko spółce GIK, która w imieniu miasta zajmuje się realizacją inwestycji. Gdańskie Inwestycje Komunalne nie zgodziły się na zawarcie umów między wykonawcą a podwykonawcami. Spółka zaznacza, że nie miała obowiązku informować podwykonawców o swojej decyzji.
Obecnie prace na budowie Trasy Słowackiego są wstrzymane, a inwestycja jest zrealizowana w 67 procentach. Przedsięwzięcie powinno być zakończone zgodnie z umowa w listopadzie tego roku. Rzeczniczka GIK twierdzi, że jest szansa na dotrzymanie terminu, o ile Hydrobudowa i OHL dojdą do porozumienia w sprawie przejęcia całej inwestycji przez OHL.
Między innymi te zagadnienia będą poruszane również w debatach Kongresu Infrastruktury Polskiej (11 czerwca 2025 r. w Warszawie). Tematyka paneli skupi się na przygotowaniu polskich podmiotów na nową falę inwestycji w infrastrukturę transportową - od władz centralnych przez publicznych zamawiających i instytucje finansowe po generalnych wykonawców i projektantów. Wiele miejsca poświęcimy utrzymaniu dróg, inwestycjom na kolei, odporności infrastruktury transportowej, źródłom finansowania i zmianom prawnym.
Po więcej informacji, szczegółową agendę, listę uczestników i formularz bezpłatnej rejestracji zapraszamy na stronę wydarzenia.