Rynek Infrastruktury
Ogłoszone 1 października postępowanie przetargowe dotyczy w sumie 57,2 km drogi ekspresowej. Zadanie podzielono na cztery części. Pierwsza obejmuje 13,5-kilometrowy odcinek Białe Błota – Szubin, kolejny to 19,3 km z Szubina do Jaroszewa. Kolejna część dotyczy odcinka z Aleksandrowa do Tryszczyna o długości 14,7 km. Ostatni fragment ujęty w przetargu to Tryszczyn – Białe Błota o długości 13,5 km.
Wcześniej, 23 września, GDDKiA ogłosiła przetargi na odcinki trasy ekspresowej S5: Nowe Marzy – Dworzysko, Dworzysko – Aleksandrowo oraz Jaroszewo – granica województwa. W sumie ich długość przekracza 70 km, co w połączeniu z najnowszym przetargiem, daje niemal 130 km drogi S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Trasa będzie drogą klasy S, czyli ekspresową. Będzie posiadała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu na każdej, a docelowo mają to być trzy pasy. Szerokość pasa ruchu wyniesie 3,5 m, natomiast szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m.
W zakres prac wchodzi również budowa węzłów drogowych, przebudowa tych istniejących, budowa obiektów inżynierskich, przebudowa istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowa chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych. Wzdłuż głównej trasy powstaną drogi dojazdowej i serwisowe.
Zaplanowano również budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego. Na trasie pojawią się urządzenia bezpieczeństwa ruchu w postaci barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych i balustrad.