Gdynia jest o krok bliżej do realizacji obwodnicy Witomina. Inwestycja ma odciążyć drogowo zachodnie dzielnice miasta. Właśnie ruszył przetarg na znalezienie wykonawcy robót. Budowa nowej trasy szacowana jest na blisko 100 mln zł.
Gdynia ruszyła z przetargiem na znalezienie wykonawcy budowy obwodnicy dzielnicy Witomino. Miasto ma dla inwestycji dokumentację projektową. Początek nowego odcinka drogi zaplanowano w kilometrażu około 0+243 (skrzyżowanie z ul. Chwarznieńską). Koniec inwestycji planowany jest w kilometrażu około 2+230 (skrzyżowanie z ul. Kielecką). Łącznie powstać ma 2,585 km nowego traktu, który odciąży drogowo zachodnie dzielnice Gdyni. Przebieg projektowanej obwodnicy został zlokalizowany na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowy. Droga przebiegać ma po północnej stronie dzielnicy Witomino.
Droga na projektowanym odcinku ma posiadać przekrój uliczny. Konstrukcję nawierzchni zaprojektowano na podstawie prognozy ruchu. Droga będzie miała klasę Z. Prędkość projektowa w terenie zabudowanym wyniesie 60 km/h. Zaplanowano trakt dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy. Szerokość każdej jezdni będzie wynosiła od 7 metrów do 10,5 metra w obrębie skrzyżowań. Przyjęto obciążenie 115 kN/oś. Zaplanowano powstanie ścieżki pieszo-rowerowej o szerokości 3 metrów lub samego chodnika o szerokości 2 metrów ze ścieżką rowerową o szerokości 2 metrów.
Wraz z inwestycją powstać ma kładka pieszo-rowerowa na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem. Pozwoli to przerzucić ruch pieszo-rowerowy nad projektowaną obwodnicą. Obiekt będzie posiadał konstrukcję ramową, dwuprzęsłową. Ustrój nośny zostanie wykonany z prefabrykowanych belek strunobetonowych z monolityczną płytą pomostu. Belki oparte zostaną na poprzecznicach. Długość kładki określono na 48,5 metra. Dodatkowo powstanie wiadukt drogowy nad ul. Witomińską, który zaprojektowano jako obiekt o konstrukcji ramowej jednoprzęsłowej. Ustrój nośny powstanie z prefabrykowanych belek strunobetonowych z monolityczną płytą pomostu. Długość wiaduktu określono na 21,18 metra. Obiekt pomieścić ma cztery pasy drogowe o szerokości 3,5 metra każdy. W ramach prac przewidziano ponadto budowę dwóch przepustów dla zwierząt pod drogą obwodnicy.
Termin składania ofert wyznaczono do 10 maja br. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza trzech kryteriów – ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej gwarancji (20 proc.) i doświadczenia osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (20 proc.). Na realizację zadania wyznaczono 709 dni, co daje ok. 24 miesiące. Zadanie prowadzi Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.