Partner serwisu
Drogi i autostrady

Geblewicz: Przejmowanie przez województwa dawnych dróg krajowych źródłem wielu niedogodności

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Geblewicz: Przejmowanie przez województwa dawnych dróg krajowych źródłem wielu niedogodności
fot. UMWZ
Trybunał Konstytucyjny bada zmiany w prawie dotyczące przejmowania przez województwa dawnych dróg krajowych po wybudowaniu drogi ekspresowej. Według Olgierda Geblewicza, marszałka województwa zachodniopomorskiego, zaproponowanie zmiany generują liczne niedogodności.

– W myśl proponowanych zmian, po wybudowaniu nowego przebiegu drogi krajowej, drogi będące jej dotychczasowym przebiegiem, które obecnie są zaliczane do kategorii drogi gminnej, będą musiały spełniać standardy właściwe dla połączeń międzymiastowych – zauważa Olgierd Geblewicz.

 

Marszałek precyzuje, że w przypadku budowy obwodnic w ciągu dróg krajowych, zwłaszcza tych budowanych jako drogi ekspresowe, pojawia się zagrożenie, że drogi wojewódzkie będą łączyć tylko pojedyncze wsie położone dotychczas na drodze krajowej z jej nowym przebiegiem. – W związku z tym drogi o marginalnym znaczeniu będą musiały spełniać standardy właściwe dla połączeń międzymiastowych o istotnej roli w systemie komunikacyjnym kraju – ostrzega.

 

Kolejna niedogodność proponowana przez posłów to działanie prawa wstecz. – Utrudni to racjonalne gospodarowanie przez samorządy wszystkich szczebli ograniczonymi przecież środkami finansowymi. Na powyższe zwracały uwagę samorządy województw, zajmując negatywne stanowisko w sprawie proponowanych zmian – zauważa marszałek Geblewicz.

 

– Niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem problemu, co zrobić z dawnym przebiegiem drogi krajowej po wybudowaniu jej nowego, w tym ekspresowego, przebiegu byłoby staranne przeanalizowanie, jakiej kategorii będzie odpowiadać dawny przebieg budowanej drogi i uzgadnianie zmian, a zatem docelowego układu sieci komunikacyjnej przez państwo i samorządy, możliwie najwcześniej przed realizacją inwestycji – proponuje Olgierd Geblewicz.

 

Marszałek mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że na terenie województwa zachodniopomorskiego istnieje kilka dawnych przebiegów tej samej drogi krajowej nr 3, zastąpionych ekspresowym przebiegiem, które charakteryzują się zupełnie różnym wykorzystaniem. – Odcinek między Szczecinem, a Gorzowem Wlkp. mógłby z powodzeniem być zaliczony do kategorii drogi krajowej ze względu zwłaszcza na duży ruch tranzytowy samochodów ciężarowych, podczas gdy odcinek między Ostromicami a Troszynem pełni wyłącznie rolę dojazdową dla mieszkańców tych miejscowości – tłumaczy marszałek Geblewicz.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Drogi i autostrady

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Drogi i autostrady

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5