ew
Do przetargu stanęło 14 wykonawców z Polski, Czech, Słowacki, Hiszpanii, Portugalii czy Chorwacji. Najbardziej korzystna oferta została złożona przez firmę Skanska, która zaoferowała cenę 244,5 mln zł. Najdroższa oferta konsorcjum MSF Engenharia i MSF Polska wyniosła 341,7 mln zł.
Pozostałe firmy, które złożyły swoje oferty to Strabag (308 mln zł), konsorcjum Bogl a Krysl (293,8 mln zł), konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Mostowych Mosty-Łódź, Rubau Polska, Erbud i Construcciones Rubau (271 mln zł), konsorcjum Hydrogeo-Polska, Doren i Konstruktor Inženjering d.d. Split (264,2 mln zł), konsorcjum Pol-Dróg Dolny Śląsk i firma Gotowski (278,3 mln zł), Budimex (249,9 mln zł), konsorcjum Eurovia Polska i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów (256,7 mln zł), konsorcjum Bilfinger Berger, PRDiM, Spec-Bruk, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (261,8 mln zł), Mostostal Warszawa (260,1 mln zł), konsorcjum Mota-Engil (260,8 mln zł), NDI (277,9 mln zł), konsorcjum Polimeksu-Mostostal i Doprastav (317,9 mln zł).
Przetarg dotyczy odcinka G1 Drogowej Trasy Średnicowej od ulicy Kujawskiej w Gliwicach do terenu miasta Zabrze. Odcinek G1 jest zlokalizowany w południowo- wschodniej części Gliwic i będzie stanowić połączenie między odcinkiem G2 i Z4. Przebiega od ulicy Kujawskiej, nad autostradą A1, dalej biegnie przez rzekę Kłodnicę, tory kolejowej i dochodzi do granicy z Zabrzem.
Inwestycja obejmie budowę drogi o łącznej długości 2,8 km, budowę węzłów drogowych obiektów inżynierskich, ciągów pieszo-rowerowych, oświetlenia, odwodnienia, systemu łączności drogowej, kanałów technologicznych, ekranów akustycznych oraz innych urządzeń ochrony środowiska.