Rynek Infrastruktury
Hydrobudowa informowała o złożeniu wniosku o upadłość 4 czerwca. Powodem wnioskowania o upadłość układową były problemy spółki związane z realizacją kontraktów drogowych i utratą płynności finansowej. Sąd ogłosił upadłość Hydrobudowy 11 czerwca 2012 roku.
W tym tygodniu Hydrobudowa została wezwana do zapłaty 65,2 mln zł z racji bycia poręczycielem kredytu udzielonego PBG. Spółka musi także wykupić obligacje o łącznej wartości nominalnej 10 mln zł od Benefia Towarzystwa Ubezpieczeniowego.
Hydrobudowa pracowała przy budowie autostrady A4 na odcinku Krzyż-Dębica Pustynia, autostrady A1 z Czerniewic do Brzezia i z Brzezia do Kowala. Spółka realizowała również prace przy budowie drogi ekspresowej S5 z Poznania do Wrocławia, a także przy budowie Stadionu Narodowego w Warszawie.
Ostatnio, pojawiają się niepokojące sygnały z Gdańska, gdzie Hydrobudowa brała udział w budowie Trasy Słowackiego. Spółka miała problemy z płaceniem swoim podwykonawcom, którzy zorganizowali protest blokując drogę na stadion w dniu meczu mistrzostw Euro 2012. Obecnie trwają rozmowy z drugim partnerem konsorcjum, który być może przejmie funkcję lidera w miejsce Hydrobudowy, co zlikwiduje utrudnienia w realizacji kontraktu.