Partner serwisu
Drogi i autostrady

Inicjatywa „Tak dla S7” chce przetargu dla odcinka ekspresówki do Lesznowoli

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Inicjatywa „Tak dla S7” chce przetargu dla odcinka ekspresówki do Lesznowoli
fot. Indigo6811, sxc.hu
Tylko droga ekspresowa S7 rozładuje korki na ulicy Puławskiej. – Zakorkowana trasa jest problemem nie tylko jadących z północy na południe przez Warszawę, to jest także problem mieszkańców Piaseczna, Lesznowoli i ościennych miejscowości – zauważa Dariusz Brzostek z inicjatywy „Tak dla S7” i oczekuje, że znajdą się pieniądze na budowę trasy ekspresowej z Warszawy do Lesznowoli.

Dariusz Brzostek przypomniał podczas konferencji prezentującej raport ZDG TOR, przedstawiający argumenty za budową wydzielonego odcinka trasy S7 do Lesznowoli, że już w grudniu 2011 roku wydano decyzję środowiskową dla fragmentu drogi ekspresowej z Warszawy do Grójca. Mniej więcej w tym samym czasie ówczesny minister transportu informował o szukaniu pieniędzy na budowę dróg wylotowych z Warszawy.

Mieszkańcy walczą o drogę

– To był właśnie idealny moment, żeby powstała nasza inicjatywa. Mieszkańcy, którzy mówili pojedynczym głosem nie byli słyszani. My chcieliśmy połączyć siły i powiadomić o tym, że każdego dnia stoimy w korku, nawet dwie godziny, a ten korek zaczyna się nie na ulicy Puławskiej, lecz w tych mniejszych miejscowościach, już w Józefosławiu trzeba przeznaczyć na wyjazd pół godziny przypomniał Dariusz Brzostek.

Inicjatywa „Tak dla S7” uruchomiła w lutym przed dwoma laty swoją stronę internetową, stworzyła także petycję, w której domaga się, by proponowany odcinek S7 przeniesiono z załącznika nr 2 do załącznika nr 1 programu budowy dróg krajowych. Członkowie inicjatywy życzyliby sobie, by inwestycja została sfinansowana z pieniędzy zaoszczędzonych na innych przetargach. – Chcemy też, aby został ogłoszony przetarg na zaprojektowanie tego odcinka – dodał Brzostek.

Zniszczone nadzieje

Sen mieszkańców Piaseczna zaczął się spełniać w czerwcu 2012 roku, gdy GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie odcinka do Grójca. Inwestycja miała zostać przygotowana tak, by w I kwartale tego roku mógł zostać rozpisany przetarg na budowę. – Niestety ten sen się nie ziścił, bo we wrześniu 2013 roku zostało ogłoszone referendum w Warszawie i kosztem budowy wylotówek ma powstać Południowa Obwodnica Warszawy, nasza droga powstanie w latach późniejszych – powiedział przedstawiciel inicjatywy „Tak dla S7”.

Decyzja premiera o odsunięciu w czasie budowy tras wylotowych z Warszawy stała się impulsem do podjęcia na nowo działań na rzecz powstania drogi ekspresowej S7. Powstał pomysł, by wydzielić fragment o długości 5,9 km prowadzący z Warszawy do Lesznowoli.

Zbawienne 6 km

– Niespełna 6 km całkowicie rozwiązuje tak zwany kocioł piaseczyński – argumentuje Brzostek. Dodaje, że kwotę 350 mln zł potrzebną na budowę S7 do Lesznowoli można uzyskać z oszczędności nawet przy jednym z przetargów, na przykład na budowę południowej lub wschodniej obwodnicy Warszawy.

Przedstawiciel inicjatywy „Tak dla S7” podkreślał, że S7 jest jedną z lepiej przygotowanych inwestycji, a niemal w całym korytarzu tej trasy nie ma zabudowań. Odcinek ten można też zbudować w stosunkowo krótkim czasie. – Te 6 km rozwiązuje problemy dojazdu i wyjazdu z Warszawy – mówił Brzostek.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Drogi i autostrady

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Edyta Wsół 27 października 2015

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Drogi i autostrady

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Edyta Wsół 21 września 2015

Warszawa: Łącznik S8 z trasą na Kraków otwarty

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Drogi i autostrady

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Edyta Wsół 27 października 2015

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Drogi i autostrady

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Edyta Wsół 21 września 2015

Warszawa: Łącznik S8 z trasą na Kraków otwarty

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5