Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla odcinka S17 na Lubelszczyźnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
08-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-02-2024
DROGI I AUTOSTRADY
Jest decyzja środowiskowa dla odcinka S17 na Lubelszczyźnie
fot. Google Street ViewDroga ekspresowa S12/S17 w Piaskach
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu budowy drogi ekspresowej S17 na odcinku Łopiennik – Krasnystaw Północ. Oznacza to ostateczne zatwierdzenie przebiegu ponad 9-kilometrowego odcinka, który zostanie zrealizowany w systemie “projektuj i buduj”. Przetarg ma zostać ogłoszony już za rok.

Droga ekspresowa S17 docelowo ma połączyć Warszawę i Hrebenne. Już dziś w całości istnieje odcinek pomiędzy stolicą a Lublinem. Kolejny istniejący odcinek, pokrywający się z przebiegiem drogi ekspresowej S12 (a częściowo również drogi ekspresowej S19), łączy węzły Lublin Sławinek i Piaski Wschód. Kolejny fragment drogi ekspresowej S17 w województwie lubelskim na połączyć węzeł Piaski Wschód z granicą polsko-ukraińską w Hrebennem. Na razie w przebiegu owego fragmentu istnieje jedynie obwodnica Tomaszowa Lubelskiego. Podpisano także umowy z wykonawcami na realizację trzech odcinków, dzięki czemu domknięta zostanie część pomiędzy Zamościem a Hrebennem.

Mniej zaawansowana jest realizacja trasy pomiędzy Piaskami a Zamościem, jednak należy zaznaczyć, że trzy odcinki znajdują się na etapie przetargu. Dla kolejnego odcinka, łączącego planowane węzły Łopiennik i Zamość Wschód (powstaną w ramach budowy sąsiednich fragmentów), wydana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (wniosek został złożony 2 lata temu). Tym samym ostatecznie został zatwierdzony przebieg tej części trasy. Nieco ponad 9-kilometrowy fragment będzie przebiegał na południowy zachód od obecnej drogi krajowej nr 17, co umożliwi ominięcie cmentarza w Łopienniku Nadrzecznym.

Jak wskazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wydanie decyzji środowiskowej nie zamyka etapu prac przygotowawczych. Do realizacji zostały jeszcze badania geologiczne dla wskazanego wariantu przebiegu, czy też uszczegółowienie rozwiązań technicznych w zakresie konstrukcji drogi, obiektów mostowych, ochrony środowiska, bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych branż. Ogłoszenie przetargu na realizację odcinka w systemie “projektuj i buduj” zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 roku.

Na etapie prac przygotowawczych znajduje się 12-kilometrowy odcinek łączący węzły Zamość Sitaniec oraz Zamość Wschód, który będzie stanowił północno-wschodnią obwodnicę Zamościa. Obecnie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wydanie decyzji środowiskowej dla tego fragmentu będzie równoznaczne z zatwierdzeniem przebiegu całej drogi ekspresowej S17.

Jak informowaliśmy niedawno na łamach “Rynku Infrastruktury”, GDDKiA wskazała ofertę złożoną przez konsorcjum spółek grupy kapitałowej Aldesa Construcciones jako najkorzystniejszą w przetargu na realizację odcinka Izbica – Zamość Sitaniec. Podpisanie umowy nie jest przesądzone – z uwagi na wykluczenie dwóch podmiotów, które złożyły tańsze oferty, można spodziewać się wniesienia odwołań.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Mikołaj Kobryński 31 stycznia 2024

GDDKiA zwiększa zakres prac na S1

Drogi i autostrady

GDDKiA zwiększa zakres prac na S1

Mikołaj Kobryński 30 stycznia 2024

Zobacz również:

Sipiński o CPK: Narzędzie zrównoważonej polityki transportowej

Biznes i przemysł

Sipiński o CPK: Narzędzie zrównoważonej polityki transportowej

Łukasz Malinowski 08 lutego 2024

Jest wniosek o wydanie decyzji ZRID dla dwóch odcinków S17

Drogi i autostrady

Jest wniosek o wydanie decyzji ZRID dla dwóch odcinków S17

Mikołaj Kobryński 02 października 2023

Jest wniosek o ZRID na odcinek S17 pod Zamościem

Drogi i autostrady

Jest wniosek o ZRID na odcinek S17 pod Zamościem

Mikołaj Kobryński 16 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Mikołaj Kobryński 31 stycznia 2024

GDDKiA zwiększa zakres prac na S1

Drogi i autostrady

GDDKiA zwiększa zakres prac na S1

Mikołaj Kobryński 30 stycznia 2024

Zobacz również:

Sipiński o CPK: Narzędzie zrównoważonej polityki transportowej

Biznes i przemysł

Sipiński o CPK: Narzędzie zrównoważonej polityki transportowej

Łukasz Malinowski 08 lutego 2024

Jest wniosek o wydanie decyzji ZRID dla dwóch odcinków S17

Drogi i autostrady

Jest wniosek o wydanie decyzji ZRID dla dwóch odcinków S17

Mikołaj Kobryński 02 października 2023

Jest wniosek o ZRID na odcinek S17 pod Zamościem

Drogi i autostrady

Jest wniosek o ZRID na odcinek S17 pod Zamościem

Mikołaj Kobryński 16 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5