Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla rozbudowy DK nr 62 w Płocku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
15-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-05-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jest decyzja środowiskowa dla rozbudowy DK nr 62 w Płocku
fot. Google Street View
Wójt gminy Słupno wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu rozbudowy ulicy Wyszogrodzkiej w przebiegu drogi krajowej nr 62 w Płocku. Inwestycja zakłada rozbudowę fragmentu do układu 2x2. Ma ona zostać zrealizowana w formule tradycyjnej. Zakończenie prac projektowych przewidziano na 2025 rok.

Droga krajowa nr 62 liczy łącznie 361 kilometrów, przebiegając przez obszar trzech województw – kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego i podlaskiego. Łączy Strzelno i Siemiatycze. Największym miastem, przez które przebiega trasa, jest Płock, który liczy ponad 112 tys. mieszkańców. Znaczna część DK nr 62 w Płocku jest dwujezdniowa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje rozbudowę do układu 2x2 kolejnego fragmentu, stanowiącego wylot w kierunku wschodnim. Jest to ulica Wyszogrodzka.

Już dziś ulica Wyszogrodzka jest dwujezdniowa na odcinku pomiędzy Rondem Wojska Polskiego a Podolszycami, największą dzielnicą mieszkaniową Płocka. Dwujezdniowy fragment kończy się przed mostem nad strugą Rosica, prawym dopływem Wisły. Do układu 2x2 ma zostać rozbudowany odcinek o długości ponad 3 kilometrów. Tym samym dwujezdniowa będzie cała ulica Wyszogrodzka – aż do granic miasta Płocka i gminy Słupno. Początek prac przewidziano na jej skrzyżowaniu z aleją Armii Krajowej i aleją Jana Pawła II. Druga jezdnia zostanie dobudowana od strony północnej.

Wspólna inwestycja Płocka i GDDKiA

Odcinek pomiędzy rzeczonym skrzyżowaniem a ulicą Harcerską rozbuduje płocki samorząd miejski. Na tym odcinku powstanie także rondo turbinowe na skrzyżowaniu z ulicą Harcerską oraz ciąg pieszo-rowerowy. Za rozbudowę pozostałej części ulicy odpowiadać będzie GDDKiA. W zakresie inwestycji realizowanym przez państwowego zarządcę dróg także znajdzie się budowa ciągu pieszo-rowerowego, jak również ronda na skrzyżowaniu z ulicą Parcele. Zaplanowano także budowę zatok autobusowych i modernizację punktu preselekcyjnego ważenia pojazdów. Cały rozbudowany odcinek będzie spełniać standard właściwy drodze głównej ruchu przyspieszonego.

Realizację inwestycji przybliża uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, które wydał wójt gminy Słupno. Nakłada ona na inwestorze szereg wymogów. Wśród nich GDDKiA wymienia budowę ekranów akustycznych, objęcie przedsięwzięcia stałym nadzorem przyrodniczym oraz wykonanie różnego urządzeń ochrony środowisk, takich jak przepusty dla zwierząt, czy ogrodzenia ochronno-naprowadzające.

Projekt do 2025 roku

Inwestycja jest realizowana w formule tradycyjnej, co oznacza, że po przygotowaniu dokumentacji projektowej zostanie ogłoszony przetarg dotyczący realizacji wyłącznie robót budowlanych. Za opracowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie decyzji środowiskowej i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiada spółka Arkas-Projekt, która ma zrealizować zamówienie do połowy 2025 roku.

Jak wskazuje GDDKiA, obecnie trwa uszczegółowienie rozwiązań projektowych i branżowych oraz uzyskiwanie uzgodnień niezbędnych do narad koordynacyjnych uzgodnienia niezbędne do narad koordynacyjnych prowadzonych przy prezydencie miasta Płocka oraz przy staroście płockim. Kompletowany jest także projekt robót geologicznych. Po jego zatwierdzeniu przez wojewodę mazowieckiego możliwe będzie rozpoczęcie badań.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PORR z kontraktem na nowy most w Brzeszczach

Drogi i autostrady

PORR z kontraktem na nowy most w Brzeszczach

Mikołaj Kobryński 16 maja 2024

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Drogi i autostrady

Olesno: Będzie rozbudowa DW nr 487 ze zmianą przebiegu

Drogi i autostrady

Droga wojewódzka nr 315 do przebudowy

Drogi i autostrady

Droga wojewódzka nr 315 do przebudowy

Mikołaj Kobryński 13 maja 2024

Warmia i Mazury: Bliżej kontraktu na kolejny odcinek S16

Drogi i autostrady

Rozbudowa odcinka DK nr 62 zakończona

Drogi i autostrady

Rozbudowa odcinka DK nr 62 zakończona

Mikołaj Kobryński 22 grudnia 2023

Zobacz również:

PORR z kontraktem na nowy most w Brzeszczach

Drogi i autostrady

PORR z kontraktem na nowy most w Brzeszczach

Mikołaj Kobryński 16 maja 2024

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Drogi i autostrady

Olesno: Będzie rozbudowa DW nr 487 ze zmianą przebiegu

Drogi i autostrady

Droga wojewódzka nr 315 do przebudowy

Drogi i autostrady

Droga wojewódzka nr 315 do przebudowy

Mikołaj Kobryński 13 maja 2024

Warmia i Mazury: Bliżej kontraktu na kolejny odcinek S16

Drogi i autostrady

Rozbudowa odcinka DK nr 62 zakończona

Drogi i autostrady

Rozbudowa odcinka DK nr 62 zakończona

Mikołaj Kobryński 22 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5