Mariusz W.
Przebudową mostu zajmie się firma Metrostav, która za swoją pracę weźmie prawie 800 mln zł. Wykonawca ma 120 dni na optymalizację projektu, ale może zacząć w międzyczasie inne prace, które nie są z tym związane. Niebawem do GDDKiA ma zostać przesłany harmonogram prac.
Nowy most będzie miał po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i po trzy pasy dla ruchu lokalnego. Po zakończeniu przebudowy oraz wybudowaniu łącznika między Konotopą a ulicą Powązkową, całość wejdzie w skład drogi S8. Nim to jednak nastąpi, na kierowców czeka prawdziwy koszmar. Najbardziej oblężony most w Warszawie będzie bowiem zwężony a jego przepustowość znacząco spadnie. GDDKiA myśli o budowie tymczasowej przeprawy przez Wisłę, ale czeka na to, aż ratusz podpisze z nimi porozumienie w tej sprawie.
Chodzi o lokalizację na wysokości przyszłego mostu Krasińskiego. Problemem może okazać się kąt, pod jakim most ustawiony był względem koryta rzeki. Planowany most Krasińskiego ma być ustawiony pod kątem 60 stopni, bez podpór w nurcie rzeki. Natomiast tymczasowa przeprawa musi mieć podpory, dlatego zgodnie z wytycznymi ministerstwa transportu, powinna być zbudowana pod kątem 90 stopni.