Partner serwisu
Drogi i autostrady

KIG o projekcie POIiŚ na lata 2014-2020

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
KIG o projekcie POIiŚ na lata 2014-2020
fot. Xavier Häpe, commons.wikimedia.org, CCA
W tym roku zakończy się okres pierwszej pełnej unijnej perspektywy budżetowej, w którym Polska była dużym beneficjentem pomocowych środków UE. Lata 2014-2020 będą miały podobny charakter. Skala wynegocjowanych przez rząd i przyznanych Polsce funduszy UE na ten okres wynosi prawie 73 mld euro, co przy obecnych kursach walut dale około 300 mld zł.

Duże możliwości w POIiŚ

Ze wstępnych informacji Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, na Program Infrastruktura i Środowisko trafi około 24 mld euro. Program ten będzie też współfinansowany ze środków krajowych w łącznej kwocie ponad 4 mld euro. W sumie Polska przeznaczy na POIiŚ w latach 2014-2020 ponad 28 mld euro, czyli około 115 mld zł.

Podobnie jak w obecnej perspektywie, POIiŚ na lata 2014-2020 będzie największym i najważniejszym programem operacyjnym dla dalszego rozwoju Polski. „Od trafności diagnozy wyzwań rozwojowych Polski, prawidłowości sformułowania osi priorytetowych oraz przydatności i efektywności dobranych przedsięwzięć rozwojowych, ujętych w tym programie, jak również ich spójności z działaniami zapisanymi w innych programach operacyjnych zależeć będzie skala korzyści jakie odniesie Polska z realizacji POIiŚ na lata 2014-2020” – uważa Krajowa Izba Gospodarcza.

W powyższych sprawach duże znaczenie ma nowe podejście UE do polityki spójności na lata 2014-2020. Szczególne znaczenie mają dwa dokumenty: Strategia Rozwoju Inteligentnego, Zrównoważonego i Przeciwdziałającemu Wykluczeniu Społecznemu – Europa 2020 oraz V Raport Kohezyjny na temat realizacji polityki spójności w krajach członkowskich UE.

KIG stwierdza, że z dokumentów tych wynika jednoznacznie, iż należy położyć większy nacisk na zintegrowany sposób podejścia do programowania i realizacji rozwoju. „To zintegrowane podejście powinno zakładać koordynację działań na wielu obszarach i w wielu płaszczyznach (nie tylko w obszarze inwestycji) i powinno uwzględniać lepsze wykorzystanie posiadanych potencjałów i zasobów. Poprawa konkurencyjności gospodarki i zapewnienie mocnych długofalowych podstaw jej wzrostu oznacza konieczność zrównoważonego rozwoju wielu jej dziedzin, przy położeniu nacisku na efektywne korzystanie z posiadanych przez kraj zasobów materialnych i ludzkich” – ocenia Krajowa Izba Gospodarcza.

„W ocenie KE dotychczasowe sektorowe podejście do zagadnień rozwojowych okazało się nieefektywne i powinno zostać zastąpione podejściem zintegrowanym. Jest to zatem bardzo ważna przesłanka do oceny poszczególnych projektów programów operacyjnych na lata 2014 – 2020, w tym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Oceniając projekt POIiŚ na lata 2014 – 2020 kierowaliśmy się m.in. tym ważnym kryterium” – informuje Izba.

KIG o inwestycjach infrastrukturalnych

Spośród wielu strategicznych i programowych kwestii KIG chce zasygnalizować dwie o charakterze strukturalnym i systemowym, a mianowicie: inwestycje w infrastrukturę dróg publicznych i infrastrukturę kolejową, a problem braku porównywalnych systemów opłat za korzystanie z tych infrastruktur oraz tworzenie miejsc pracy, jako strategiczne kryterium oceny przedsięwzięć inwestycyjnych w poszczególnych osiach priorytetowych programu.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Drogi i autostrady

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Michał Szymajda 21 kwietnia 2017

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Drogi i autostrady

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Michał Szymajda 26 lutego 2016

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Drogi i autostrady

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Edyta Wsół 22 października 2015

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Drogi i autostrady

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Michał Szymajda 21 kwietnia 2017

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Drogi i autostrady

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Michał Szymajda 26 lutego 2016

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Drogi i autostrady

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Edyta Wsół 22 października 2015

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5