W ciągu drogi krajowej nr 25 powstać mają obwodnice Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego. GDDKiA wybrała już najkorzystniejszą ofertę, a Krajowa Izba Odwoławcza utrzymała w mocy tę decyzję.
W przetargu na budowę każdej z obwodnic wpłynęło 6 ofert. Najtańsze propozycje złożyło konsorcjum Kobylarni i Mirbudu. To te oferty zostały wskazane jako najkorzystniejsze. Obwodnica Kamienia Krajeńskiego została przez konsorcjum wyceniona na 43,249 mln zł przy budżecie GDDKiA wynoszącym 69,268 mln zł, natomiast obwodnica Sępólna według najkorzystniejszej oferty ma być budowana za 115,377 mln zł przy kosztorysie zamawiającego na poziomie 171,280 mln zł.
Wyświetl większą mapę
Od rozstrzygnięcia odwołali się dwaj inni uczestnicy przetargu, ale KIO na początku czerwca oddaliła odwołania. Jeśli nie będzie skargi do sądu na orzeczenie Izby, GDDKiA, po przeprowadzeni kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, będzie mogła się szykować do podpisania umowy.
Obwodnica Sępólna Krajeńskiego ma mieć 6,4 km długości, natomiast obwodnica Kamienia Krajeńskiego 2,5 km. Obie będą drogami klasy GP w ciągu drogi krajowej nr 25.
Realizacja tych inwestycji pozwoli na wyprowadzenie ruchu ze ścisłego centrum miejscowości i poprawę płynności ruchu na trasie między Bydgoszczą a Koszalinem.