Partner serwisu
Drogi i autostrady

Klepacz: Nie będzie zgody na finansowanie obwodnic przez województwa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Klepacz: Nie będzie zgody na finansowanie obwodnic przez województwa
fot. WitoldKlepacz.pl
– Z niepokojem przyjęliśmy informację o piśmie ministra dotyczącym tego, że samorządy wojewódzkie powinny uczestniczyć w budowie obwodnic miast na drogach krajowych. To kuriozalna propozycja, której nie można określić inaczej jak skok na kasę samorządów z Regionalnych Programów Operacyjnych – alarmuje Witold Klepacz z Ruchu Palikota.

– Samorządy pod rządami PO ledwo wiążą koniec z końcem, mając problemy z wkładem własnym do inwestycji realizowanych z wkładem unijnym. Teraz rząd zamierza uchylić się od odpowiedzialności za programu drogowe i próbuje zmienić zasady finansowania obwodnic miast na drogach krajowych. Na to nie może być zgody – powiedział w sejmie poseł.

Poseł Klepacz żądał wyjaśnień dotyczących tego, kiedy gotowy będzie plan budowy obwodnic na drogach krajowych na lata 2014-2020, jakie będą założenia do tego programu oraz, czy rząd zamierza zrzucić finansowanie tych inwestycji na samorządy wojewódzkie.

Tadeusz Jarmuziewicz, wiceminister transportu, poinformował, że obecnie w resorcie trwają prace nad zaktualizowaniem planów inwestycyjnych, które będą realizowane w perspektywie finansowej na lata 2014-2020. Dotyczą one sieci dróg krajowych, w tym obwodnic.

– Na chwilę obecną resort nie posiada informacji na temat wielkości alokacji dla GDDKiA. Zatem nieznajomość środków, które będą mogły zostać wykorzystane na projekty drogowe, uniemożliwia podanie szczegółowej i ostatecznej listy inwestycji – oznajmił wiceminister.

– Nie oczekujcie od nas, że będziemy pokazywali jakieś wstępne fastrygi, bo ze społecznego punktu widzenia budzenie nadziei w miejscach, gdzie nie starczy środków jest nie w porządku wobec tych ludzi – skomentował Jarmuziewicz.
Wiceminister Jarmuziewicz potwierdził także swoje wcześniejsze słowa w kwestii priorytetów na przyszłą perspektywę unijną. Zgodnie z zapowiedziami w pierwszej kolejności powstaną najważniejsze ciągi brakujących autostrad i dróg ekspresowych. – Podejście takie ma zapewnić powstanie spójnych ciągów dróg, których nie udało się zrealizować w kończącej się perspektywie – wyjaśnił wiceminister.

– Priorytetem jest udrożnienie ciągów, żeby te pojedyncze odcinki połączyć ze sobą, żeby te ciągi były lite, a nie poszatkowane. Lecz resort nie zapomniał i nie wyeliminował realizacji obejść miast istotnych z punktu widzenia lokalnych społeczności – poinformował Jarmuziewicz.

Ministerstwo Transportu pracuje nad stworzeniem w ramach perspektywy 2014-2020 nowego mechanizmu realizacji inwestycji stanowiących obwodnice miejscowości realizowane w ciągu dróg krajowych. W tym celu już podjęto rozmowy z samorządami województw.

– Obwodnice w ciągu dróg krajowych innych niż autostrady i drogi ekspresowe służą rozwiązaniu problemów danego regionu, a nie kraju. Zatem przy rozwiązywaniu problemów lokalnych, powinni uczestniczyć ich beneficjenci, czyli władze samorządowe – zauważył wiceminister transportu.

– Ideą resortu jest, aby współpraca z władzami samorządowymi odbywała się na zasadach consensusu. Stąd też pierwszym krokiem jest poznanie priorytetów władz samorządowych, co już trwa. Finansowanie tych inwestycji mogłoby stanowić połączenie wykorzystania dofinansowania unijnego, środków z budżetów odpowiednich samorządów oraz wsparcia z Krajowego Funduszu Drogowego – wyjaśnił Tadeusz Jarmuziewicz.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5