Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kolejny etap przebudowy wiaduktów nad S86 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
23-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Katowice

Podziel się ze znajomymi:

Katowicka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że prace przy przebudowie wiaduktów w ciągu ulicy Bohaterów Monte Cassino w Katowicach nad S86 wchodzą w nową fazę. Rusza montaż ustroju nośnego, co wiąże się ze zmianą organizacji ruchu.

Za przebudowę wiaduktów odpowiada Primost Południe, a wartość umowy to prawie 25 mln zł. Zadanie powinno zostać zrealizowane do końca 2025 roku.

Przebudowa wiaduktów nad S86

Chodzi o dwa wiadukty służące do przeprowadzenia dwujezdniowej ul. Bohaterów Monte Cassino wraz z ciągiem pieszym i rowerowym nad drogą ekspresową S86 (al. Roździeńskiego).

Nowe wiadukty będą miały niemal identyczne parametry, jak poprzednie wybudowane w latach 80. XX wieku. Długość obiektów wyniesie blisko 85 m, a szerokość pojedynczego wiaduktu – 14,2 m. Konstrukcję wiaduktu stanowić będzie czteroprzęsłowy układ wykonany z prefabrykowanych belek strunobetonowych.

Przebudowa wiaduktów spowodowana jest ich złym stanem technicznym i dużym stopniem zużycia konstrukcji. Nowe obiekty zapewnią bezawaryjne funkcjonowanie na kolejne dziesięciolecia.

Aktualnie minęła już ponad połowa robót. Zakończono budowę podpór i przyczółków nowych obiektów, a teraz rusza montaż belek ustroju nośnego.

Zmiana organizacji ruchu

W związku z montażem belek, od soboty – 24 maja – zacznie występować nowa organizacja ruchu, w związku z czym GDDKiA apeluje do kierowców o ostrożność.

Pojazdy poruszające się jezdnią w kierunku Katowic zostaną przekierowane przejazdem technologicznym na jezdnię przeciwną - w kierunku Sosnowca. Taka organizacja ruchu umożliwi montaż belek prefabrykowanych nad wyłączoną z ruchu jezdnią drogi ekspresowej, a następnie pomiędzy przyczółkiem a pierwszą podporą.

Według szacunków, montaż powinien potrwać pięć dni roboczych, więc, jeśli warunki pogodowe pozwolą a podczas montażu nie zajdą nieprzewidziane okoliczności, ten etap powinien się zakończyć 2 czerwca. Wówczas przywrócona zostanie przejezdność na obu jezdniach, wyłączając z ruchu prawe pasy.

Dodatkowo w nocy, na czas montażu belek – od wtorku do piątku, tj. 27 – 30 maja – mogą wystąpić czasowe zamknięcia S86.

Montaż belek nad jezdnią przeciwną - w kierunku Sosnowca - zaplanowany został w okresie wakacyjnym, kiedy to natężenie ruchu jest znacznie mniejsze.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5