Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Konsorcjum na czele z turecką GAP pozostaje najkorzystniejsze na S17

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
11-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Konsorcjum na czele z turecką GAP pozostaje najkorzystniejsze na S17
Fot. Google Maps
Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzyła odwołania od rozstrzygnięcia przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S17 od węzła Izbica do węzła Zamość Sitaniec. Po wtorkowym wyroku najkorzystniejsze pozostaje konsorcjum turecko-kazachsko-polskie.

To było nietypowe rozstrzygniecie – GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę drugi raz, przy czym pierwszy wybór unieważniła z własnej woli, uznając, że jest obarczony wadami.

Od początku wyglądało to tak: w przetargu na budowę ok 10 km drogi ekspresowej wpłynęło 12 ofert, wszystkie powyżej kosztorysu inwestora. Najtańszą złożyło konsorcjum firm GAP INSAAT YATIRIM VE DIŞ TİCARET (Turcja), Fabe Polska i SP Sine Midas Stroy (Kazachstan). Była warta 503,961 mln zł. W pierwszym rozstrzygnięciu GDDKiA odrzuciła najtańszą ofertę oraz ofertę Mirbudu (drugą pod względem ceny, z kwotą 517,803 mln zł) jako niezgodną z warunkami zamówienia. Jako najkorzystniejszą wybrała propozycję konsorcjum firm z grupy Aldesa (trzecia cena, 522,288 mln zł).

Potem jednak inwestor ten wybór unieważnił. Skorzystał przy tym z art. 16 pkt 1 oraz art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych, uznając jednocześnie, że odrzucenie ofert jako niespełniających warunków zamówienia miało miejsce z naruszeniem Prawa zamówień publicznych. Powołała się przy tym na rozstrzygnięcie KIO w sprawach dotyczących sąsiednich odcinków S17.

W ponownym rozstrzygnięciu obie odrzucone pierwotnie oferty zostały wzięte pod uwagę, a najtańsza – złożona przez konsorcjum z liderem z Turcji, został uznana za najkorzystniejszą. Aldesa oraz Mirbud odwołały się do KIO.

KIO umorzyła postępowanie odwoławcze z inicjatywy Mirbudu w zakresie zarzutu dotyczącego naruszenia przez Zamawiającego art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp (dotyczy wykluczenia z postępowania wykonawcy, który zataił informacje), a w pozostałym zakresie oddaliła zarzuty. Izba oddaliła także odwołanie Aldesy.

Wykonawcom przysługuje skarga do sądu na wydane orzeczenie.

Odcinek S17, który ma powstać w wyniku tego przetargu powstanie w nowym śladzie wzdłuż obecnej DK-17. Od zachodniej strony ma ominąć miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. Na trasie powstaną dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec oraz 27 obiektów inżynierskich.


GDDKiA ponownie analizuje także oferty dla dwóch innych odcinków S17, tj.: Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. W pierwszym rozstrzygnięciu wybrała Intercor oraz Mostostal Warszawa – w obu przypadkach oferty były drugie pod względem ceny. Jednocześnie odrzucone zostały, jako niezgodne z warunkami zamówienia, najtańsze oferty złożone przez konsorcjum na czele z GAP. Tutaj ponowną analizę ofert, z uwzględnieniem odrzuconej, nakazała zamawiającemu KIO.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Żory dalej szukają projektantów dla inwestycji drogowych

Drogi i autostrady

Żory dalej szukają projektantów dla inwestycji drogowych

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2024

Biura projektowe doczekały się waloryzacji

Drogi i autostrady

Rusza rozbudowa A2 wokół Poznania. Będzie trzeci pas

Drogi i autostrady

Co z łącznikiem w Pasłęku między DW-513 a DW-527?

Drogi i autostrady

Co z łącznikiem w Pasłęku między DW-513 a DW-527?

Przemysław Farsewicz 01 czerwca 2024

Zamość rozpoczyna przebudowę ul. Lwowskiej i innych miejskich dróg

Drogi i autostrady

Tarnów ma dodatkowe środki na drogi

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Żory dalej szukają projektantów dla inwestycji drogowych

Drogi i autostrady

Żory dalej szukają projektantów dla inwestycji drogowych

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2024

Biura projektowe doczekały się waloryzacji

Drogi i autostrady

Rusza rozbudowa A2 wokół Poznania. Będzie trzeci pas

Drogi i autostrady

Co z łącznikiem w Pasłęku między DW-513 a DW-527?

Drogi i autostrady

Co z łącznikiem w Pasłęku między DW-513 a DW-527?

Przemysław Farsewicz 01 czerwca 2024

Zamość rozpoczyna przebudowę ul. Lwowskiej i innych miejskich dróg

Drogi i autostrady

Tarnów ma dodatkowe środki na drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5