Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kraków: Pierwszy odcinek S52 będzie nieużywany przez rok

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kraków: Pierwszy odcinek S52 będzie nieużywany przez rok
fot. GDDKiAWęzeł Modlnica
Stolica Małopolski będzie prawdopodobnie drugim po Łodzi polskim miastem z w pełni domkniętym ringiem tworzonym przez drogi szybkiego ruchu. Wszystko wskazuje na to, że już we wrześniu bieżącego roku zakończona zostanie budowa pierwszego odcinka w przebiegu drogi ekspresowej S52, tworzącej północną obwodnicę Krakowa, łączącego węzły Węgrzce i Batowice. Odcinek przez rok będzie nieużywany.

Budowa północnej obwodnicy Krakowa została rozpoczęta trzy lata temu. Łączna wielkość nakładów inwestycyjnych w ramach projektu opiewa na 1,43 mld zł, a z racji przebiegu przez wysoce zurbanizowany teren inwestycja obejmuje powstanie szeregu obiektów inżynieryjnych, takich jak wiadukty, estakady, a nawet dwa tunele w rejonie węzłów Zielonki i Batowice o łącznej długości 1,1 kilometra. Po ukończeniu inwestycji, spodziewanym obecnie w październiku przyszłego roku, stolica Małopolski będzie dysponowała domkniętym ze wszystkich stron obejściem drogowym w ramach dróg szybkiego ruchu – autostrady A4 oraz dróg ekspresowych S7 i S52.

Północna obwodnica Krakowa w przebiegu drogi ekspresowej S52 będzie miała 12,5 kilometra długości, łącząc węzły Modlniczka i Mistrzejowice, zaś powstałe drogi dojazdowe mają liczyć łącznie 20 kilometrów. Obecnie na terenie Krakowa oddano do użytku jedynie krótki zachodni odcinek S52, łączący węzeł Modlniczka z węzłem Balice na autostradzie A4. Istnieje także odcinek między węzłami Modlniczka i Modlnica, który czeka na rozbudowę. Nowa arteria będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Kluczową korzyścią dla miasta po ukończeniu inwestycji będzie wyprowadzenie na obwodnicę ruchu tranzytowego z dróg krajowych nr 79 i 94.



Jak informowaliśmy wcześniej na łamach “Rynku Infrastruktury”, w marcu bieżącego roku poziom zaawansowania prac określono na 55%. Wszystko wskazuje na to, że już w tym roku we wrześniu uda się zakończyć prace na pierwszym odcinku, łączącym węzły Węgrzce i Batowice, na którym kierowcy pojadą ponad 500-metrową estakadą, nawet 13 metrów ponad poziomem terenu. Zapadła jednak decyzja o przesunięciu oddania go do użytku na przyszły rok, gdy spodziewane jest ukończenie pozostałych inwestycji w ramach dróg ekspresowych S7 i S52 na terenie Krakowa. Choć decyzja może wzbudzać w pierwszym odruchu zdziwienie, wydaje się uzasadniona.

Jak bowiem wskazują władze miasta, otwarcie pierwszego ukończonego odcinka już dziś spowodowałoby utrudnienia w ruchu, ponieważ istniejący układ drogowy w jego rejonie już dziś jest wyraźnie przeciążony. – Nie ma możliwości, by ruch z tego fragmentu obwodnicy skierować na ulicę Piasta Kołodzieja i sąsiadujące z nią drogi w Mistrzejowicach, gdzie już obecnie tworzą się korki – mówi Kacper Michna z Oddziału Kraków w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, cytowany przez portal krakow.naszemiasto.pl. Ulica Piasta Kołodzieja zaczyna się w pobliżu węzła Batowice, przebiegając dalej obok pętli tramwajowej Osiedle Piastów aż do Ronda Piastowskiego.









Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Dolnośląskie. Będą zmiany na DK-94 i DK-36

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Dolnośląskie. Będą zmiany na DK-94 i DK-36

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5