Rynek Infrastruktury
Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożyła Skanska, Budimex, konsorcjum OHL i Molewski, konsorcjum Intercor i Planeta, konsorcjum Max Boegl, konsorcjum Pol-Aqua i Dragados, Energopol-Szczecin, konsorcjum Mota-Engil, konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, Astaldi, konsorcjum Mosty-Łódź, Jarpol i PBDiM Mińsk Mazowiecki, Bunte Polska, IDS-Bud, konsorcjum Aldesa, konsorcjum Mirbud i Erbedim, konsorcjum Porr, Teerag Asdag i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty, a także firma Bilfinger z siedzibą w Płocku.
Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Góry Kalwarii został ogłoszony w listopadzie 2013 roku. Jest to jedna z inwestycji zapisanych w załączniku nr 6 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. Zawarto w nim te obwodnice w ciągu dróg krajowych i ekspresowych, które powstaną w ramach nowej perspektywy UE 2014-2020.
Obwodnica Góry Kalwarii będzie budowana w ciągu DK-79 i DK-50. Część, która powstanie w ciągu drogi krajowej nr 79 będzie miała około 5,1 km długości, natomiast ta w ciągu drogi nr 50 około 3,9 km. Obwodnica będzie drogą główną ruchu przyspieszonego. W ramach inwestycji powstanie trasa z dwoma jezdniami i dwoma pasami ruchu na każdej nitce. Na obwodnicy znajdą się węzły Kąty, Marianki i Stadion.
Zamawiający wymaga, aby termin realizacji nie był dłuższy niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych.). Minimalny termin realizacji wynosi 35 miesięcy od daty zawarcia umowy, zgodnie z przyjętym kryterium oceny ofert „termin realizacji”.