Rynek Infrastruktury
Oferta konsorcjum Budimeksu miała wartość 719,5 mln zł brutto i miała najniższą wartość. Z kolej włoskie konsorcjum zaoferowało, że zrealizuje inwestycje za 876,7 mln zł. Kolejnym etapem postępowania będzie sprawdzenie kosztorysów oraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.
Nowy wykonawca będzie miał do zrealizowania roboty budowlane polegające na kontynuacji budowy ponad 41-kilometrowego odcinka autostrady A4 od Rzeszowa do Jarosławia w terminie 14 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych).
Początkowo oferty złożone w tym przetargu mieliśmy poznać 27 marca, potem GDDKiA przesunęła otwarcie na 10 kwietnia, następnie na 30 kwietnia, potem na 16 maja. Ostatecznie udało się je otworzyć 6 czerwca. Powodem przesuwania terminu otwarcia ofert była konieczność udzielenia przez GDDKiA odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące przetargu.
Budowę autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia realizowało od 2010 roku konsorcjum Polimeksu-Mostostalu i Doprastavu. Na początku grudnia 2013 roku Polimex-Mostostal poinformował, że zaawansowanie robót na tym odcinku autostrady wynosiło około 70 procent, wykonawca deklarował też, że odcinek będzie przejezdny pod koniec 2014 roku.
Na początku 2014 roku konsorcjum odstąpiło od umowy na realizację tego zadania, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad została zmuszona do ogłoszenia przetargu, w którym wyłoniony zostanie wykonawca mający dokończyć rozpoczętą inwestycję.
Niektóre z zapisów dokumentacji przetargowej zostały zaskarżone przez przedstawicieli branży, a dokładnie przez Polski Związek Pracodawców Budownictwa, który złożył do KIO odwołanie w sprawie tego przetargu. Proces w Krajowej Izbie Odwoławczej i późniejszy wynik nie usatysfakcjonowały branży, gdyż w dokumentacji pozostawiono zapisy niekorzystne dla wykonawców. Więcej o wyroku KIO przeczytasz tutaj.