Rynek Infrastruktury
Resort transportu zastanawia się nad przekazaniem budowy tych trzech obwodnic samorządowy województwa. Istnieje ryzyko, że takie rozwiązanie opóźni realizację innych inwestycji w regionie, ponieważ obwodnice byłyby zbyt dużym ciężarem dla województwa.
Jak mówi Zygmunt Cholewiński, wicemarszałek województwa podkarpackiego, mówi, że proponowane przez ministerstwo zmiany co do przekazania budowy obwodnic z rąk GDDKiA w ręce województwa będą dokładniej znane w połowie roku.
Wicemarszałek Cholewiński sprzeciwia się jednak zrzuceniu na samorządy województwa zadań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Z drugiej strony, zależy mu na budowie obwodnicy Niska i Stalowej Woli.
Jednak scedowanie obowiązków GDDKiA na województwo może się wiązać z opóźnieniami w realizacji innych inwestycji, między innymi mostu na Sanie w Stalowej Woli oraz połączenia z drogą wojewódzką Stalowa Wola – Olbięcin.
Koszt budowy obwodnicy Niska i Stalowej Woli szacowany na około 300 mln zł. Województwo musiałoby pozyskać 15 procent wkładu własnego, z kolei budowa mostu na Sanie to koszt rzędu około 100 mln zł. – Trudno, żeby budżet województwa, przy obecnych dochodach, mógł udźwignąć oba zadania – mówi wicemarszałek.