Kujawsko-pomorscy strażacy przeprowadzili kolejne ćwiczenia w budynkach przeznaczonych do rozbiórki w ramach budowy drogi ekspresowej S5. Tym razem dotyczyły one m.in. poszukiwania ludzi przysypanych gruzami.
Doskonalenie umiejętności
Dla strażaków im szkolenie jest bardziej zbliżone do rzeczywistej sytuacji, w której mają do czynienia z prawdziwym zagrożeniem, tym jest ono bardziej wartościowe. Państwowa Straż Pożarna ma idealną możliwość do przeprowadzenia takich właśnie ćwiczeń dzięki przekazanym im budynkom, które zostały wywłaszczone z uwagi na budowę drogi ekspresowej S5.
W domach przeznaczonych do rozbiórki, w miejscowościach Wiąg i Zbrachlin, strażacy doskonalili techniki poszukiwania ludzi przysypanych gruzami oraz zabezpieczali konstrukcję budynku przy pomocy podpór i stempli. Dodatkowo mieli oni możliwość przećwiczyć zabezpieczanie budynku z zewnątrz.
Kolejne ćwiczenia
W pierwszej połowie stycznia br. strażacy przeprowadzali już ćwiczenia w domach opuszczonych z powodu budowy drogi ekspresowej S5. Wtedy wzniecono kontrolowany pożar i sprawdzano kierunek i siłę rozprzestrzeniania się ognia, monitorowano miejsca gromadzenia się niebezpiecznych gazów i dymu oraz szybkość rozkładu materiałów pod wpływem wysokich temperatur.
Budowa trwa
Obecnie w województwie kujawsko-pomorskim trwa budowa całego ciągu drogi ekspresowej S5. Jest ona podzielona na siedem odcinków. Są to fragmenty: Nowe Marzy – Dworzysko (23,31 km, wykonawca: Impresa Pizzarotti, wartość: 400,952 mln zł), Dworzysko – Aleksandrowo (22,36 km, wykonawca: Impresa Pizzarotti, wartość: 438,44 mln zł), Białe Błota – Szubin (9,73 km, wykonawca: Impresa Pizzarotti, wartość: 278,110 mln zł), Aleksandrowo –Tryszczyn (14,70 km, wykonawca: konsorcjum Intercor i Trakcja PRKiI, wartość: 369 mln zł), Tryszczyn – Białe Błota (13,47 km, wykonawca: konsorcjum Polaqua i Dragados, wartość: 328,476 mln zł), Szubin – Jaroszewo (19,30 km, wykonawca: konsorcjum Trakcja PRKiI i Intercor, wartość: 351,971 mln zł) oraz Jaroszewo – granica województwa (25,10 km, wykonawca: konsorcjum Kobylarnia i Mirbud, wartość: 421,818 mln zł). Wszystkie części mają być gotowe w 2019 roku, a łączna długość trasy to 127,970 km.