Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Strażacy testują nowe metody gaszenia pojazdów elektrycznych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Strażacy testują nowe metody gaszenia pojazdów elektrycznych
fot. Pixabay
W ubiegłym roku w kraju doszło do 10 pożarów samochodów z napędem elektrycznym, rok wcześniej miały miejsce 4 tego typu zdarzenia. Choć nie są to duże liczby, biorąc pod uwagę trudności w gaszeniu tego typu pojazdów oraz fakt, że liczba „elektryków” na polskich drogach będzie rosła, sposób prowadzenia akcji gaśniczej stanowi istotne wyzwanie dla służb. 

– Ogniwa elektryczne pojazdów elektrycznych palą się w sposób trudny do opanowania – przyznał w Sejmie wiceminister administracji i spraw wewnętrznych Maciej Wąsik pytany przez posłów o to, jak jesteśmy przygotowani do wyzwań w tym zakresie . Jak powiedział, średni czas gaszenia pojazdu elektrycznego wynosi 1,5 godz., choć ostatnia akcja, prowadzona w grudniu, trwała 4,5 godziny, a najdłuższa (z września ub. roku) aż 9 godzin i 16 minut. Trzeba też odnotować, że po pożarze samochód – według rekomendacji specjalistów – powinien być obserwowany przez kolejne 72 godziny pod kątem ryzyka powtórnego zapłonu.

Jedną z metod gaszenia samochodów z ogniwami elektrycznymi jest umieszczenie pojazdu w kontenerze wypełnionym wodą, ale zawsze ta metoda jest możliwa do zastosowania. Państwowa Straż Pożarna dysponuje dwoma kontenerami dedykowanymi do gaszenia pożarów z udziałem pojazdu elektrycznego. Znajdują się w Warszawie i Krakowie.

Trwa poszukiwanie innych sposobów skutecznego prowadzenia akcji gaśniczych. Obecnie w fazie testowania znajdują się m.in. tzw. płachty norweskie. Ich testy rozpoczyna także m.in. podległe PSP Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej z Józefowa. – Jeśli testy zakończą się pozytywnie i będzie to rozwiązanie atestowane, będziemy szybko działali, żeby było ono powszechne we wszystkich jednostkach ochrony przewciwpożarowej – powiedział wiceminister. Dodał, że jest to rozwiązanie tanie – koszt jednej „płachty” wynosi nieco ponad 10 tys. zł.

Od czerwca 2020 roku jednostki straży pożarnej dysponują standardowymi zasadami postępowania w przypadku pożaru samochodu z napędem elektrycznym.. Ponadto, jak informował przedstawiciel MSWiA, w Komendzie Głównej PSP został powołany specjalny zespół zadaniowy, którego zadaniem jest aktualizacja tych zasad w oparciu między innymi o doświadczenia innych krajów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Budimex kupuje stacje ładowania od Enei

Inżynieria i innowacje

Ponad 200 ładowarek GreenWay przy paczkomatach

Inżynieria i innowacje

DHL ma kolejne samochody elektryczne od Mercedesa

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Budimex kupuje stacje ładowania od Enei

Inżynieria i innowacje

Ponad 200 ładowarek GreenWay przy paczkomatach

Inżynieria i innowacje

DHL ma kolejne samochody elektryczne od Mercedesa

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5